torsdag 28. mai 2009

Det var dette med å tenke før man snakker da...

Jeg gjør ikke det... Ikke litt engang, men det hender jeg tenker mens jeg snakker. Det hender også at jeg tenker mens jeg snakker og skriver epost. Hadde jeg hatt enda en arm skulle jeg jammen meg ha løftet vekter mens jeg tenkte, snakket i telefonen og skrev epost. Dette er en eiendomsmeglers hverdag; absolutt hver eneste kunde føler at deres henvendelse er den absolutt viktigste, og at jeg dermed må hjelpe dem UMIDDELBART!!! Jeg gjør så godt jeg kan, med begge armene og den litt for store munnen min. (Munnen min er forresten stor i alle betydninger, jeg er finnmarking og jeg klarer å få hele knyttneven inn i munnen! Slå den!) Jeg prater, forhandler, skriver, smiler, ler, kjefter og alt dette mens minst 5 kunder kjemper om oppmerksomheten min samtidig på epost, telefon, mobil og i lokalet.

De aller fleste kundene mine er fornøyd og jeg jobber knallhardt for at også de som ikke er det skal bli det. Men alle kundene er forskjellige; der den ene kunden blir irritert hvis jeg ringer for å gi ham oppdateringer for ofte, blir den andre kunden irritert hvis jeg ikke ringer 2 ganger daglig. Det å finne kundens rytme og ønsker viser seg gjerne å være en tyngre jobb enn å leie ut leiligheten. Ikke desto mindre er dette drømmejobben, jeg elsker å ha det travelt, jeg elsker å snakke med mennesker og jeg forguder å jobbe mot en løsning, selv der det synes håpløst. Jobben er utfordrende, morsom og utrolig givende, og jeg tar meg stadig vekk i å smile mens jeg snakker i telefonen. Jeg smiler når jeg svarer på epost og jeg smiler til ørene idet jeg ser at jeg får løst en sak.

Når det står på som verst sier man at det rocker og månedsslutt er alltid rockedager, for alle skal inn og ut av leiligheter, det er utflytting, innflytting, bortflytting og nedflytting. Dette er min favoritt-tid! For like mye som jeg er en skravler av dimensjoner er jeg det mest ufyselige konkurranse-mennesker som er skapt! Jeg ser på tavlen på veggen at jeg leder med 29 poeng på 2.plassen, fryder meg og løper mer! Man ligger ikke godt an på 1.plassen før man har det dobbelte av 2.plassen og jeg er der hvis jeg bare løper gjennom helgen også mens det flagrer kontrakter, søknadskjemaer, innflytningskjemaer og smil i kjølvannet av den dresskledde rocke-megleren!

Ingen kommentarer: