torsdag 6. august 2009

Ferdig med sommeren!

Nå er jeg lei! Jeg ønsker meg snø, minusgrader, skiløyper, skøytebaner, toddi, fine julegater og tjukk lue! Jeg vil ha vinteren tilbake umiddelbart! HØRER DU?????
Jeg drømmer om flyturer med Widerøe, og i natt var Gartneren med. Han var pent innpakket i lag på lag på lag med klær og så ut som en lett blanding av en eskimo og Michelin-mannen. Morsomt at jeg på tur i hodet hadde med Gartneren nordover, uten at nevrosene rotet med magefølelsen. Når jeg våknet av drømmen og kikket på ham ble jeg litt overrasket over at han ikke hadde klær på.

Jeg blir alltid slik rundt august her i Vestfold. Sommeren er for lang for meg, for varm for meg og i det store og hele viser det seg at jeg nok er en dedikert vinterpike. Jeg liker stranden, og det er fint på Slottsfjellet når solen skinner, men jeg liker skiløypene bedre og jeg elsker kjelke på Slottsfjellet!

Så da er jeg i gang med ganningen, jeg skal ganne snø og vinter utover det ganske Vestfold! Det er på høy tid, folkens, så bare finn frem superundertøyet og vottene!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint! Det er for varmt og klamt i dag.