torsdag 17. september 2009

Min samboer...

... er en vakker mann med særs utpregede B-menneske egenskaper. Han sover som regel sin dypeste søvn når jeg står opp, men kvikner til utpå kveldingen hvis vi har besøk. Det er for øvrig helt i orden for ham, der han ligger å drar seg på rommet sitt, at jeg har på P4 på fullt volum mens vannkjelen plystrer frem kaffen min. Det affiserer ham heller ikke hvis det skulle være noen andre på besøk midt i hans natt.
Her en ettermiddag hadde vi besøk og besøket ville hilse på ham. Vi trakk mot rommet hans og snakket litt stille og forsiktig til ham for å ikke risikere at han var morgengretten. Han var ikke det, men idet han mysende stikker nesen på utsiden av døren ser jeg at han kikker på meg og tenker: Jag er hungrig och varfør har du inte hentat mat till mig...? Den dårlige samvittigheten gnog langt inn i leveren og jeg brukte hele neste dags lunsj på å oppspore favorittmenyen all den tid jeg vet at han sjelden forlater leiligheten siden han ikke når opp til dørklinka på egen hånd. Vel hjemme i leiligheten vekker jeg ham ( i min lunsjtid er han antagelig midt i verste REM-søvn og jeg sjonglerte mellom dårlig samvittighet for at han var sulten og for at han var trøtt) og introduserer favorittmåltidet. Han spiste bittelitt før han demonstrativt snudde rumpa til og la seg til å sove igjen, bare sånn for å si: Bare førr at du har semmer døgnrytme er det inget ursekt førr at presse den på mig, GOD NATT!
Må jeg få presentere min vakre samboer Djårtsjh (of the Jungle) Houdini

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med djårdsjhjtshjdsj! Snudde han virkelig rumpa til deg? Jeg ser ikke engang hvor ryggen hans slutter. Han kler imidlertid den prikkete genseren du tydeligvis har kjøpt til han. :)