torsdag 24. september 2009

Spørsmålet?

Hvordan så du for deg livet ditt 10 år frem i tid for 10 år siden?

Full av ungdommelig pågangsmot, en liten porsjon eventyrlyst og en stor porsjon fart, var dette tiden hvor jeg forlot øya i ishavet for å starte på selve livet. Jeg følte det som om livet hadde stått på vent og at det var nå det var i gang. Jeg hadde søkt meg inn på jus-studiet, og Bergen var byen hvor jeg skulle realisere meg selv. Jeg så for meg at jeg 10 år frem i tid var vel ferdig jurist, med leilighet i byen, en utfordrende jobb, mange fine venner som man gjorde mye moro med og selvsagt et tilfreds sukk hver kveld før øynene gikk igjen.

På veien har ting endret seg litt, men jeg konstaterer med et smil at jeg faktisk er ferdig utdannet, dog som eiendomsmegler og ikke jurist, men det slår meg at jeg antagelig passer bedre i en jobb hvor jeg får betalt for å prate. Jeg har leilighet i byen og jeg nyter å bo i gangavstand til alle fasiliteter mens jeg snublende utforsker alle deler av vakre Tønsberg. Jeg har i aller høyeste grad en utfordrende jobb, men også en jobb jeg elsker. Alle mine vakre venner følger meg på veien, og de hjelper til med å lufte meg når jeg fra tid til annen bare vil ligge som en sild på sofaen. Jeg sovner med et tilfreds sukk nesten hver eneste kveld.

Veien hit har vært så full av omveier, snarveier, riksveier og europaveier at jeg hadde aldri trodd at det var hit jeg skulle når jeg tenkte på fremtiden for 5 år siden, for da skapte livet mitt et annet syn på hva som skulle til for å være lykkelig. Jeg syns det er morsomt at jeg nå lever drømmen til 19 år gamle Tenkerbell og jeg lurer på hva 40 år gamle Tenkerbell kommer til å foreta seg.

1 kommentar:

Sexy Sadie sa...

Vel, livet mitt ble ikke slik jeg tenkte det, men jeg er fornøyd alikevel.