torsdag 5. november 2009

Kvelden som inneholdt like mye fint som en ordinær uke

Jeg hadde en av de fineste kveldene på veldig lenge i går og gleder meg ved tanken på at man kan fylle timene med så mye gøy! Sassy Standup ankom minutter etter den vakre Gartner med en pose full av ingredienser. Det er utvilsomt noe helt spesielt med å ligge på sin egen sofa mens gjesten faktisk kokkelerer frem middag til deg. Jeg ler av at dette var en ordinær rett i både Sassys og Gartnerens barndomshjem, mens jeg knapt nok har sett terteskjell i butikken, langt mindre visste hva de skulle brukes til. Koselig skravlende middag unnagjort, og så var det duket for det fantastiske brettspillet Kortskalle! Jeg vant, og de som kjenner meg vet at jeg er en dårlig taper og en verre vinner, så dette var vel kanskje ikke akkurat kveldens høydepunkt for de andre...

Utenfor vinduet lavet store vakre snøfiller ned, og jeg ville ut! Vinterens første snø kan man ikke sitte innenfor vinduet å kikke på, den skal nytes! Snøballkrig (okeida, kanskje ikke snøballkrig, men i hvert fall noen snøballer), husking (eller dessing som de nord for Sinsenkrysset kaller det), snøfiller i ansiktet og spasering senere er vi vel hjemme i det hvite hus og deler en import-øl mens vi løser verdensproblemene. Lykken tar nesten overhånd i det jeg kan skryte på meg massasje før øynene skled igjen:)

Takker alle involverte parter så meget for hele den herrrlige onsdagskveld!

PS: jeg er invitert på middag hos foreldrene til Gartneren og vurderer faktisk å dra. Men vent litt, var det et snev av hoste jeg merket der...? Nei, stemmer, jeg blir jo ikke syk!

2 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Terteskjell er jeg usikker på selv hva brukes til.

Oppskriften?

Tenkerbell sa...

Terteskjellene slenges i ovnen mens du skjærer opp fiskepudding i terninger. Lag hvitsaus og sleng oppi fiskepudding, reker, litt grønnsaker og kanskje et par dærter med utvalgt krydder. Terteskjellene settes på bordet og hvitsausblandingen helles oppi. Mmmmm; godt! Dessuten viste det seg at hvitsausblandingen ble med litt møye til en utmerket fiskegratenglignende 2.dagsrett:)