onsdag 16. desember 2009

Julegavene...

... er i boks, jobben går i mål, jeg har klart å få klemt inn alle mine nære og kjære på torsdags ettermiddag, i kveld skal jeg på middag til Klatremus, og jeg har rukket å kose meg med Gartneren. Sjelden har jeg vel vært bedre forberedt på ferie, selv om kofferten fortsatt ligger tom og ensom på gjestesengen. Jeg sutrer og syter sånn over denne pakkingen at Gartneren faktisk begynte å legge en plan for meg. Har du noen gang forsøkt å legge en positiv plan for noen som er så gjennomført negative at alt er gærent? Stemmer, det går ikke, og han ga opp. Men alt håp er selvsagt ikke ute, for jeg er ferdig å bestemme bøker, og her er listen:
  • Marian Keyes: Rachels ferie
  • Lee Child: Haikeren
  • Marian Keyes: Er du der ute?
Klok av skade har jeg valgt bøker ut fra tre kriterier denne gangen: underholdningsfaktor, latter samt selvsagt mange bokstaver for kiloene. Det er pocket som gjelder hvis man skal komme seg unna overvektens forbannelse! Denne gangen skal jeg unngå overvekt og jeg jobber med kritisk tankegang gjennom det som skal ned i kofferten. Jeg kjekket meg gjennom innsjekken en gang jeg skulle til ishavet og vi fikk følgende dialog:
- Du har overvekt, vil du pakke om noe i håndbagasjen?
Jeg kikker på håndbagasjen som buler faretruende og er nesten like tung som kofferten og svarer litt kjekt mens jeg forsøker å holde meg passelig rakrygget under vekten:
- neida, jeg bare betaler, jeg!

Men denne gangen, akkurat denne spesielle gangen skal jeg faktisk klare å komme meg gjennom med mindre enn 20 kilo! ...eller er det kanskje 15 kilo som gjelder...? Pokker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe! God tur snuppa. Du får julegaven din i posten en gang når du returnerer gamlelandet med lysebrun/lett rosa overtrekksskinn.

slikejenter sa...

Marian Keyes er genial strandlektyre. Jeg foretrekker dem dog på engelsk. Og kun i pocket. Gjorde den tabbe at jeg kjøpte siste på amazon, og maken til murstein! Ingen kollektivbok, nei!

Ha en strålende ferie :)