onsdag 21. april 2010

Systue eller huskestue...?

Det kan du velge, men ikke desto mindre har jeg dratt frem symaskinen (min trofaste venn) og syr gardiner som det stod om livet. Vel ferdig med gardinene skal jeg igangsette prosjekt buksereparasjon, siden 8 av mine trofaste dongeribukser har revnet i rumperegionen. Nettopp, i rumperegionen, og selv om jeg har forsøkt å fortelle meg selv en tid nå at dette skyldes at rumpa mi er så spiss, skyldes det nok heller at rumpa er blitt så stor at den faktisk evner å rive i stykker dongeri. Det er i det hele og det store et under at jeg i det hele tatt får på meg buksene tror jeg.

Til uken igangsetter jeg, kvinnen som ikke har slanket seg på hvert fall 8 år, en kur, eller diett, eller mareritt-uke, velg selv. Jeg trøster meg med at den kun varer en uke, som er omtrent så lenge som man kan anta at entusiasmen min henger i.

Pokkers bukser!

2 kommentarer:

Bergljot sa...

Er du sikker på at du ikke bare har tørketrumlet buksene, da? Da blir de plutselig stramme og ubehagelige, er min erfaring.

Tenkerbell sa...

Niks, ingen tørketrommel... Det er nok bare å innse at det er meg...