mandag 19. juli 2010

Jeg er ferdig med å være på fyyyylla...

... og kan nå nås på både epost, telefon, røyksignaler og per sms. Videre har jeg overlevd festivalen uten større skavanker og jeg kan også skryte på meg å ha servert frokost til (på det meste) 11 mennesker. (Selv om jeg overlevde festivalen uten større skavanker klarte dumme nye sko å gi meg et par saftige gnagsår på vei til jobb i dag, så derfor sutrer jeg litt likevel...) Festivalen var over all forventning fin, og jeg har kost meg nesten fordervet mens jeg hadde fri i solen med alle mine vakre nære; festival er virkelig selveste lykken!

Nå venter 4 dager maraton, før jeg pakker snippesken (den store kofferten er i Tørkia med Frøken Hurramegrundt, så jeg må klare meg med bitteliten koffert, noe som garantert kommer til å medføre at dere får i hvert fall 4 jeg-hater-pakking-innlegg.) og reiser til min mors mekka; Sneland. Der venter min mor, 2 tanter, 2 onkler, 1 gudmor, 1 dame som vil være tremenningen til mine eventuelle barn, 1 kusine, 1 fetter, alle disses respektive ektefeller, samboere, kjærester eller elskere (for ikke å glemme deres barn bestående av dine, mine og våre) samt forhåpentligvis også min bror og så mange som mulig av hans storfamilie. Hadde ikke det vært fabelaktig; altså hvis vi hadde klart det kunststykket å møtes i midten av Norge? I Sneland bor de alle på rekke og rad, og jeg forstår min mors hang til å være glad i barnetv-serien 2 hus tett i tett, for det er akkurat det dette er, bare at det er 6 hus tett i tett med 2 andre hus litt lengre bort, men samtidig nært nok til at vi kan se dem. Når jeg får tid til å trekke pusten, altså på toget inn til Gardermoen, lover jeg å skrive et innlegg om de 6 (+2) hus tett i tett.

Jeg er lovet at jeg kan ha fullstendig telefonfri også Sneland-helgen og jeg gleder meg så jeg nesten tisser i buksa. Kryss fingrene for at ting går som dem skal mens jeg løper meg gjennom dagene og forsøker å huske alt jeg skulle gjøre.

Ingen kommentarer: