fredag 19. november 2010

Ustabil jeg, nei...?

Jeg veksler rimelig raskt mellom utrolig imøtekommende og usedvanlig utrivelig, faktisk så raskt at jeg selv har problemer med å følge med meg selv. I dag har jeg vært drittkjerring og hyggelig om hverandre, og jeg tror forskjellen består i hvem som faktisk gidder å være smilende mot meg. Kan vi bare, en gang for alle, slå fast at man kommer mye lengre med honning enn med eddik? Ja, også det med fluene og så videre, jeg forventer selvsagt ikke at alle kundene mine skal komme løpende med honning (dessuten kjenner jeg en som selger honning (og lager den selv) ((neineinei, han lager den selvsagt ikke selv, han er da ikke en bie, men han er derimot en birøkter og henter honningen hos biene og setter den på glass og sikkert en hel masse annet, men nå skrev jeg meg helt bort fra poenget, så jeg bare avslutter parenten (og trippelparentesen) før dette blir enda verre)))))). Jo altså, poenget mitt er at dersom du bare snakker til meg på en ordentlig måte, og forklarer rolig hva som er problemet / utfordringen eller hva det nå skal være, så hjelper jeg deg så godt jeg kan. Hvis du derimot roper til meg idet jeg tar telefonen kan du være akkurat like sikker på at jeg på ingen måte kommer til å løfte en hånd for verken deg eller problemet ditt, for akkurat så ondskapsfull er jeg!

Men siden det er fredag, og ettermiddag, og derfor egentlig er fri selv om jeg fortsatt sitter på jobb, kan jeg jo fortelle at flyttingen gikk som en drøm takket være min venn Light in shining armour. Jeg er installert, Gartneren installerer seg etterhvert og det er finfintfint!

Til jul ønsker jeg meg en norskbok med pensum for sånn 5-eller 6-klasse, da jeg selv ser at jeg overhodet ikke har kontroll på verken dette med komma eller parentes. Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at selv om jeg får en slik bok til jul er det på ingen måte sikkert at det kommer til å bli noe bedre her inne, for her inne er like mye inni hodet mitt som på internett.
God aften!

1 kommentar:

Anonym sa...

Som ansvarlig for norskundervisning for 3.,4.,5.,6.og 7. trinn på microskolen... (puh!) skal jeg se om ikke jeg kan skaffe deg en komma-regel eller to, eventuelt noen vene ord om parantes, eller i parantes. Etterpå kan du ta kurs for viderekommende parantesryttere og utøve sterk makt med velutviklene paranteser. {Angle brackets, square brackets og curly brackets}.[Vinkelparantes <>, "firkantet" parantes[] og "krøllete" parates] Hver til sin tid og for sin hensikt. Noe jeg har forsøkt å demostrere her. Ellers må jeg si at jeg har en sterk dragning til tekster som ikke nødvendigvis følger alle skriveverdens kjøreregler, men dog de fleste rettskrivningsreglene. Noe du slettes ikke trenger å bekymre deg for. En særdeles tegnsettende helgehilsen fra the enlightened sister over.