fredag 25. mars 2011

Prøv den nye Statcounter...

... sier den, men jeg har ikke lyst til å prøve noe nytt, jeg er veldig tilfreds med statistikken akkurat som den er. Jeg liker ikke nye ting; ikke nye butikker, ikke nye telefoner, ikke nye klær (jo, forresten, liker nye klær, men jeg liker ikke å handle dem). Jeg er en gammeldags dame (snart 30, vet du, så jeg øver på å kalle meg selv dame eller kvinne istedenfor jente) og jeg liker de tingene jeg kan og som jeg allerede forstår.

Som nylig anslått 20-åring så jeg for meg at livet skulle være heeeelt annerledes når jeg ble nyslått 30-åring. Det er ikke heeeelt annerledes, det er faktisk ganske likt, men tiden i mellom var veldig annerledes. Som (snart) 30-åring bor jeg i leid leilighet, akkurats om da jeg var 20, jeg har ny huskjæreste, akkurat som da jeg var 20, og jeg jobber så mye som mulig, akkurat som da jeg var 20. Men når jeg blir nyslått 40-åring, se da skal ting være annerledes. Da antar jeg ting er så annerledes at jeg rett og slett ikke kjenner meg selv igjen!

I går leste jeg Frøken Figenskøu og jeg lo så høyt og så mye at jeg måtte lese det innlegget høyt for kollegaene mine. Når jeg kom hjem til Gartneren syntes jeg fortsatt det var veldig morsomt og resiterte hele innlegget (med kommentarer) fritt etter hukommelsen for ham. Jeg tror ikke han syntes det var like morsomt, men det kan være fordi jeg fortsatt lo så mye at hele resiteringen manglet sammenheng. Hvis dere har lyst til å le, og jeg klarer ikke å lage noe latter akkurat i dag, så kan dere bare klikke HER og le i vei!

Jeg skal være hjemme alene i kveld! Det er noe av det beste med hele huskjæresteriet; man lærer seg å glede seg til å være hjemme alene. Vet dere hva jeg skal fordrive kvelden med? Ikke det nei; jeg skal rydde i restene av flyttelasset som bor under trappa. Og mens jeg gjør det skal jeg synge sammen med Katzenjammer, bare fordi det er den gladeste musikken akkurat nå. Før dere nå tror at jeg har falt helt av den sosiale stigen kan jeg berolige dere med at jeg skal på tysk aften i morgen kveld og så på slalom på søndag. Disse to tingene skal gjøres sammen med andre, slik at det bare er i kveld jeg er rar. (Nei, det var ljug, for jeg er stort sett ganske rar, men det er altså bare i kveld jeg skal være rar alene.)

Jeg tror jammen meg jeg skal ta på meg longs mens jeg rydder i kveld. Jepp, longs og en stygg genser, sånn at jeg matcher den tjukke litauske naboen når jeg er ute på trappen og røyker.

5 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Og i går støvsugde jeg en edderkopp som var så stor at det sa plonk! i støvsugeren! Imponerende!

frk. Figenschou sa...

men det er jo fordi du er finnmarking sjøl at du syntes det var så morsomt. Alle andre muligens synes at vi bare er litt rare her.

plonk er ekkelt. grøss.

Tenkerbell sa...

Plonk var faktisk litt arti, men Gartnern syns det va hærsli. (Nei, han syns det va ekkelt, men æ simultanoversatte her.)

Anonym sa...

Plonk er skremmende fordi slike små og store plonker står opp fra de svimeslåtte etter noen timer, krabber ut av støbærereren i fullt alvor og med bitter mine og eser til firedobbelt størellse når de kommer ut i bare hevnlyst. Og så... spiser de deg levende mens du spreller imot av all kraft. Håret lar de ligge igjen som et minne fra svunne tider...

Jah.. for det tror jeg!

Tenkerbell sa...

Jeg holder meg unna soverommet til støvsugeren en tid tror jeg... Hah, Gartneren skal vaske klær i dag, så det er i tilfelle han som treffer på skummel, sint og romslig eddis :)