lørdag 7. mai 2011

Saturday every day

Det er offisielt; 5 dager før jeg fyller 30 ble jeg brått gammel! I går var jeg i fødselsdag, pyntet i kjole og god greier, og så når Gartneren sendte melding og tilbydde seg å kjøre ba jeg ham om å komme å hente meg klokken 11. Så dermed var jeg i seng før klokken halv 12 og stod opp klokken halv åtte. Jeg rockedronningen over alle nachspiel var i seng før halv 12, og faktisk fornøyd med det.

Videre innser jeg at barndommens tendenser til å miste oversikten over dagene når man har ferie fortsatt er gjeldende og jeg hadde dermed lørdag i går og lørdag i dag og det blir lørdag i morgen og mange dager fremover. Jeg har, tross andre tanker tidligere i uken, faktisk klart å ta meg ordentlig fri. Jeg har sendt alle telefoner til svareren, som sier at de må ringe kontoret, og jeg har bare vært en bitteliten tur innom eposten. Jeg har visse kvaler med å la mine kollegaer håndtere kundene mine alene i en uke, men hvor galt kan det gå, det er tross alt bare en uke.

I dag skal jeg pakke, og det er som kjent en av de absolutt verste tingene jeg vet om i hele verden. Hvordan vet man hva man vil ha på i morgen, og dagen etter det igjen? Huff, tenker jeg, mens jeg prokastinerer alt jeg klarer. Men pakke skal jeg altså, og jeg skal også gjøre det før Gartneren kommer fra jobb slik at jeg kan nyte en finfin kjærestekveld uten å tenke på kofferten.

Ja, for i dag skal det være kjærestekveld, etter en 4-ukersperiode hvor både Gartneren og jeg har arbeidet sent. Dagene har vart til kvelden og kvalitetstiden har bestått av at vi spiser middag i 9-10 tiden, tar en røyk på trappa etterpå, for så å trekke dyna over hodet og lade opp til enda en lang dag. Jeg ser frem til en kveld hvor vi rekker å snakke om mer enn akkurat dagens høydepunkter og hvor jeg kanskje til og med har overskudd til å pelle litt og hvor Gartneren kanskje har overskudd til å pelle litt tilbake.

I morgen venter Tallinn på meg og mine 5 gode venninner, og jeg forventer at det blir en morsom tur all den tid jeg har samlet en fabelaktig umak gruppe jenter. Den eneste fellesnevner jeg kan se er at de alle har smil lurende i munnviken til enhver tid, og med det trekket slår jeg fast at det bare må bli morsomt!

Ingen kommentarer: