lørdag 4. juni 2011

Telefontid

Igår la jeg ut en relativt rimelig leilighet på nett før jeg gikk fra jobb. Ja, jeg vet, urutinert å legge ut en billig leilighet på en fredags ettermiddag, all den tid vi vet at de aller fleste som ønsker billige leiligheter ikke har lært seg når man kan ringe til folk. Det gikk som det måtte gå; mens jeg og Gartneren koste oss med grillspyd og en øl i kvelden endte jeg opp med ikke mindre enn 11 ubesvarte etter klokken 21.00 på en fredags kveld. Jeg er som kjent a-menneske og en av mine morskaper er altså at jeg står opp litt ekstra tidlig, selv om det er lørdag, og ringer opp ubesvarte. De aller fleste tar ikke telefonen, fordi de sover, men noen er altså så bedøvd at de tar den likevel og opplever da følgende:
- HEEEEEI, Tenkerbell fra Mäkleraffären her, jeg hadde et ubesvart anrop fra deg i går kveld?
- Eeeeehhh, hæ?
- JA, du ringte meg i går kveld, det er TENKERBELL FRA M Ä K L E R A F F Ä R EN!
- Eeeehhh, jeg vet ikke....
- Kanskje du skal ringe meg tilbake når du har stått opp? Jeg bare trodde det var viktig siden du hadde ringt meg SÅ SENT!
- Ehhh, nei.
- Fint, da høres vi litt senere da!

Og så ler jeg litt ondskapsfullt inni meg selv, mens jeg venter på at staten skal begynne å betale meg i folkeopplysningens og folkeoppdragelsens navn.

2 kommentarer:

Bente sa...

Mohaha..jeg liker ikke mennesker som ringer skikkelig seint. Før i tia var det noe galt hvis man ringte etter ti! Det burde gjelde. Fremdeles!

Tenkerbell sa...

Jeg har blitt lært opp til at man ikke ringer folk etter klokken 10, men jeg vil legge til (for egen regning) at jeg syns grensen for å ringe mennesker man ikke kjenner går i 7-8 tiden på kvelden... Oppgitt!