søndag 21. juni 2009

Erfaringsgrunnlag

Jeg ønsker meg et nytt erfaringsgrunnlag til jul! Man forventer og tolker hendelser i nåtid ut fra det som tidligere har hendt, og jeg er urettferdig mot snille mennesker rundt meg ut fra mine tidligere bedritne erfaringer. Jeg kunne tenkt meg å byttet bort ca. 4 sammenlagte år med søppel mot sommerfugl-safarier, morgenkaffe, smil og latter. Jeg ser for meg at litt mer naive mennesker kanskje kunne dratt nytte av kynismen som disse årene utvilsomt genererer. Kansje de dumsnille kunne hatt behov for et aldri så lite snev av sinne? Jeg er ikke fremmed for å dele opp disse 4 årene, for eksempel ser jeg for meg at jeg kan bytte bort en uke æsj mot en stk. koselig morgen. Jeg kan til og med ta til takke med en halvdårlig morgen dersom de ikke har annet å by på. Anse dette som en finn-annonse folkens, og gi bud!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Komprimert klokskap, definerer jeg dette blogginnlegget som. Finere komplement får du ikke fra detta holdet...

Jeg har et par tre jævlige morgener å bytte bort og tar tiltakke med en halvtime med "glede seg til å gå på jobb-følelse" før kl. 08.00!
Bill.mrk. Halvkvalt.

Tenkerbell sa...

En "glede seg til å gå på jobb før klokken 08.00"-følelse skal du få i fødselsdagsgave :) Jeg har plenty å ta av!