tirsdag 2. juni 2009

Forberedelse av ferie

Jeg forbereder meg på en uke i Spania med avreise om bare 4 korte dager. I den forbindelse slår det meg at jeg nå i en uke har kikket i bokhyllene for å velge ut bøker som skal være med til det store utlandet. I går oppdaget jeg at jeg fortsatt ikke har funnet frem sommerklærne. På vei fra Drammen, i svart dress i bil uten klimaanlegg, med heteslag som en reell trussel tenkte jeg på strand, sval bris og bading. Som tenkt så gjort og jeg saumfarte leiligheten etter sommerklærne, som synes å ha forsvunnet som dugg for solen. Jeg har en leilighet på knappe 60 m2 og sommerklærne er vips borte! Redningen ble sy-posen, altså den posen der det ligger klær til reparasjon. Jeg fant en bikini som så helt fin ut, men som senere viste seg å ha et spileproblem, samt en kjole som det fremdeles er uvisst hvorfor ligger i sy-posen. Så sånn ligger det an, 4 dager før avreise; jeg har funnet bøkene jeg skal ha med, men sommerklær glimrer med sitt fravær. En eller annen plass i disse 4 dagene, hvor jeg også skal klemme inn klesvask, lange arbeidsdager, samt forhåpentligvis en og annen date med kjekke gartneren, må jeg finne sommerklærne, for å unngå å reise til Spania kun utrustet med sy-posen. På den lyse siden; dersom jeg ikke finner dem slipper jeg unna med en veldig liten koffert!

Ingen kommentarer: