onsdag 8. juli 2009

Stressa, sa du? Nei, overhodet ikke!!!

I går hadde jeg en dag hvor kalenderen var satt sammen slik at selv om jeg fulgte avtalene slavisk ville jeg likevel være minimum 5 minutter forsinket til absolutt alt. Jeg fyrte i gang med en kanne kaffe før fanden fikk sko på beina og deretter fulgte jeg på med ca en halv kanne i timen helt frem til maratonen var ferdig i 7-tiden på kvelden. Jeg kjørte, røkte, bannet til feriegjestene som stod midt i veien og kikket på gud vet hva, jeg råkjørte over broen som er så skummel mens jeg gaulet til Paperboys Travelin Man, jeg drakk kaffe av Statoil-koppen mens jeg la inn en halvtimes døyedårligsamvittighetmensmanringermammaensinnår manuansettsitteribilenogsuser-samtale, jeg kokte meg gjennom 2 befaringer, 2 visninger og en meget hurtig utflytting, jeg snakket i handsfree`en med kunder mens jeg noterte på alt fra tyggegummipapir til parkeringslapper, jeg løp gjennom kontoret mellom avtalene og skremte vettet av sjefen min mens jeg kastet fra meg papirene jeg var ferdig med og røsket med meg de jeg trengte til neste avtale, og svarte på epost fra mobilen fortsatt med røyken i venstre hånd og rattet i høyre hånd, middagen bestod av 3 vaffelplater og jeg var lykkelig mens jeg stress-spiste som en annen bulimiker! Jeg blir ekstremt (!) hyper og effektiv av slik dager, og det skal sies at jeg fikk gjort absolutt alt jeg skulle og enda litt til, men problemet er at jeg ikke helt klarer å roe meg ned når de hektiske timene er overstått. Derfor kunne jeg bare gratulere Gartneren med ett par-tre timer med en ekstremt hyperaktiv dame som snakket som et maskingevær mens tankene fløy alle veier og tilbake igjen. Usammenhengende babbel, sa du? Kan jeg ikke tenke meg til…

Han ble ikke skremt, i hvert fall ikke så skremt at han ikke vil leke med meg, for i dag er jeg invitert på middag. Jeg gleder meg såpass mye til hjemmelaget middag og godt selskap at jeg faktisk sluttet å drikke kaffe for en time siden. Greit han tålte en kveld med meg hyper, men det er vel ikke noen vits i å tøye grensene med å by ham på to på rad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe! Lystelig!