mandag 31. august 2009

Helgen som var som medisin for sjelen

Jeg har hatt besøk av lille Svimle i helgen og jeg har kost meg nesten glugg fordervet. En helg som et blaff av Oslo-tiden idet byvandring med innlagte kaffepauser, god middag samt vin ble fortært begjærlig. En fredag med skravling, vin og sang. En lørdag fyllt med marsjering, middag og musikk. Alt dette etterfulgt av en søndag med marsjering, badeland og latter. Helgens morsomme høydepunkt var den sleske mannen på pub`en som åpnet med et høylydt "Hei jenter". Hvorpå han, etter at jeg og Svimle hadde vekslet blikk, fikk et megetsigende "nei" til svar. Stakkars mann, i ettertid føler jeg at vi kanskje kunne lagt til et lite Hei og kanskje en Nei takk, men det gjorde vi nå ikke...
Etter å ha fulgt besøk til toget spaserte jeg den lille svippturen til den syngende gartner og midt i kosen (og frykten for den überskitne leiligheten min) ble jeg over. En mandags morgen som starter med spasertur, etterfølges av vasking av leilighet for deretter et snev av blogg er vel selveste lykken etter en flott helg!

Ingen kommentarer: