søndag 6. september 2009

Football is for suckers!

Igjen presterte jeg å være udelt optimist og var klar til å vedde både votter, vinter og vann på at Norge kom til å dra fra Island med en hyggelig 3-1 seier i kofferten. Enda godt at ingen tok veddemålet, for guttene evnet ikke å fremskaffe mer enn et mål, selv om det ikke manglet på sjanser.

Selv om kampen endte i katastrofe var det en hyggelig kveld, hvor jeg og Gartneren trasket på fotballpub siden tv glimrer med sitt fravær i det hvite hus. Fotballpub med landskamp er en morsom studie i sosialantropologi og like mye som jeg kikket på kamp fulgte jeg med på de innfødtes kamp for tilværelsen. Som jente på fotballpub blir man vist en ikke ubetydelig interesse, da akkurat denne typen innfødte vanligvis er fraværende. Selv om jeg og Gartneren er nyforelskede, noe jeg antar går ganske tydelig frem, presterte jeg faktisk å bli fridd til før 2.omgangen fikk kommet i gang. En hyggelig mann, men jeg valgte likevel å avslå. (Selv om min bror stadig påpeker at jeg er begynt å bli gammel...)

Resten av kvelden ble tilbragt med mer flørting og latter, etterfulgt av en relativt tidlig kveld. Det er luksus å våkne med en smilende og syngende mann, når man vet at den solfylte dagen skal tilbringes med vandring. Jeg og Frøken Veske legger ut på langtur i dag, idet vi starter prosjektet med Vestfolds kyststier. Mens jeg snører mine sko og pakker min sekk deler jeg i full fart fine sitatet jeg fant tidligere i uken:

Lykken er å få en bukett ut av de blomstene som er innen rekkevidde.

Ha en super søndag, folkens!

Ingen kommentarer: