tirsdag 1. september 2009

Man skulle vel hatt seg en hobby...

... sa stemmen i hodet. Det er den stemmen som har et kjempeproblem med at jeg nå har sittet over en time i sofaen og suset på nett. Det er for øvrig den samme stemmen som forteller meg at det holder evig lenge med 4 timer søvn og at jeg nå kan begynne å være på jobb innen 5 på morgenen. Jeg er overbevist om at stemmen går på en virkelig slem type speed!

Men egentlig skulle man vel hatt seg en hobby...?
Problemet mitt er vel at jeg ikke har den mest forutsigbare hverdagen og at det dermed er vanskelig å klemme faste privat-ting inn i en ellers sprengt jobb-kalender. Dette er selvsagt det reneste sprøyt og en meget dårlig unnskyldning, for erfaringsmessig klarer jeg å klemme inn akkurat det jeg vil, jeg bare kutter ned på søvn hvis det skorter på tid.
Da er vel problemet snarere at jeg ikke har noen konkrete interesser. Dette er selvsagt også det reneste tullball, for jeg interesserer meg for en masse. Jeg leser bøker, jeg vandrer, jeg leker med folk og jeg har lyst til å prøve det meste.
Så da er det initiativet det står på...? Jepp, det er akkurat det det er! Initiativet samt lysten til å binde meg til noe. Jeg ville gjerne hatt en hobby som foregikk på ukentlig basis, men som jeg ikke fikk dårlig samvittighet av hvis jeg mot formodning skulle slumpe til å ikke dra en gang. Finnes det en slik hobby? En morsom greie jeg kan gjøre akkurat når jeg har lyst, men som samtidig skjer jevnlig og forutsigbart, en hobby som engasjerer meg og som utfordrer meg, som gjør at jeg utvikler meg som menneske, men samtidig forblir meg selv.
Jeg har lyst til å lære meg å seile, slik at jeg kan seile på ordentlig like godt som jeg seiler i hodet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Passet meg veldig godt dette innlegget altså ;)

Sexy Sadie sa...

Du blogger jo. Det er en hobby som kan ta en del tid.