fredag 11. september 2009

Jeg er verdens kjedeligste menneske...

... når jeg er alene. Jeg leser blogg mens PD James ligger på siden av pc`en og roper at Dalgliesh trenger mine øyne for å løse mordet som ikke er blitt et mord ennå. Jeg har på meg en kjole-tunika-ting som jeg kjøpte fordi min venninne Svimle går i dem hele tiden og er vakker. Jeg, derimot, ser rar ut i den og det kommer aldri noensinne til å skje at noen får se meg i denne grå-beige-etellerannet-fargede saken, selv om det utvilsomt ville sørget for at vedkommende fikk seg en solid latter. Jeg ser ut som en blanding av.... av....  (hva fankern er det nå kittelmannen heter??? Vent litt, mens jeg sjekker Wikipedia--------------------utrolig hvor mange norske malere det finnes-------------------------hmmmm... Norsk maler: Ildiko Sz. Kiss------------------- der er han: Odd Nerdrum!)
Hvor var jeg? Jo, nettopp, jeg ser ut som en blanding av Odd Nerdrum og en attenhundretalls-skjøge. Et imponerende syn! Hvis jeg noen gang får meg en samboer igjen må dette plagget brennes, men i mellomtiden tas det frem og benyttes gledelig så lenge jeg holder meg unna speil.

Jo, altså, kjedelig! Det eneste jeg har lyst til å gjøre er å ta med meg PD James og hjelpe ham med dette mordet, men siden vaskemaskinen holder på med sin plikt er jeg pent nødt til å la stakkars Dalgliesh henge livløs på side 68 mens sentrifugen får gjort seg ferdig. Men det er vel litt som i det vanlige politi-livet; for det hender vel at de også må vaske klær...?

Det ligger to meget fristende import-øl i kjøleskapet, men jeg lar de ligge for denne ølen er så god at den bør nytes sammen med noen. I tillegg er den så skammelig dyr at det ville vært ille om jeg skulle halset den i meg i vill kamp for å bli ferdig før sentrifugen. Tror du jaggu ikke vaskemaskinen bestemte seg for at den måtte ta enda en runde med skylling? Stakkars Dalgliesh, i dette tempoet kommer det til å drøye til påske før jeg rekker å hjelpe ham videre, og da er det jo aldeles for sent, for da kan han jo se seg selv fikse biffen i påskekrimen. Påskekrimmen eller påskekrimen? Vel samme kan det være, for meg bekjent leser ikke den skumle norsklæreren jeg hadde på barneskolen Tenkerbells tanketøys. Jeg sitter for øvrig godt her, mens jeg jakter på vaskemaskinen, for nå har Mick Jagger sympati for djevelen og jeg koser meg med uhuuu-uhuuuu koringen som følger sangen.
Dette innlegget burde hatt en avslutning, men Diana Krall tok over for Jagger og det ble bare tull med måneflying og annet fjas. Må jogge rundt bordet og bytte........................ Marianne Faithful tok over med The ballad of Lucy Jordan og med denne triste sangen takker jeg for meg i kveld.

1 kommentar:

Sexy Sadie sa...

Det er deilig med slike knusegode plagg. Jeg har en helt for jævlig haremsbukse som jeg bruker når jeg bare er hjemme og loker. Uansett, noen ganger er det deilig å bare surfe i stedet for fordypning i bøker.