tirsdag 22. september 2009

Prosjekt blomster!

Rettelse: kaktuser er vel ikke akkurat blomster, men siden jeg er lovet at akkurat denne typen standhaftige kaktuser vil blomstre hvis de bare får dårlig nok stell føler jeg at det er greit å kalle det prosjekt blomster likevel.

Webtussa donerte i et anfall av sympati, for mine manglende gartner-egenskaper, 8 kaktuser som skal kunne trives og blomstre under nær sagt alle forhold. Foreløpig står de til forventningene og jeg kan kikke ned på og snakke med ikke mindre enn 8 (okeida; 6) kaktuser som stortrives i den grønne krukken. Dette er noe annet en kaffebønnene som gikk ut i streik før de i det hele tatt hadde kikket opp av jorden og solsikkene som tok kollektivt selvmord i mangel på godt stell.

Jeg snakker med dem, vanner dem litt av og til med en spruteflaske, sørger for at den hjemmelagede uv-solen skinner på dem jevnt og trutt (av og til får de midnattsol, siden jeg glemmer å slukke lampen...) og jeg gleder meg over at de faktisk ser ut til å ville bo her i det hvite hus. Hvis det er noen som vet om noe mer jeg kan gjøre for dem tar jeg i mot tips med takksigelser, for kanskje nettopp dette blomsterprosjektet vil bli en blomstrende affære.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er importert... de får bedre stell nå enn enn noe sinne... Good luck!

Anonym sa...

Flink Tenkerbell. Kanskje du har grønne fingre? da blir vel gartneren glad?

Tenkerbell sa...

Gartneren inspiserte kaktusprosjektet mitt i går og dømte torva (les: jorda som de bor i) nedenom og hjem. Ikke noe rart at de ikke er mer pigg (hahahaha) enn det de er. Han lovte på tro og ære at han skal plante de om, og jeg begynner å få virkelig trua her nå :)

slikejenter sa...

Jeg er nysgjerrig og må spørre: Er Gartneren gartner? for real, liksom, eller har han bare allment grønne fingre?

Tenkerbell sa...

Jepp, Gartneren er en vaskeekte gartner, som jobber på gartneri og dyrker frem vakre blomster for a living:) Han er over middels flink med blomster, grønnplanter, etc og leiligheten hans bærer preg av at de vakreste plantene som dyrkes frem i gartneriet havner der. Imidlertid kan jeg melde at jeg faktisk har funnet meg en søring (og dertil også gartner) som ikke virker, for dette med sopp, (hvorvidt de er spiselige, navn på dem, god eller ikke god) har han virkelig ikke greie på.