onsdag 30. desember 2009

Jeg liker å pakke...

... når jeg pakker til hyttetur. Det er overhodet ikke som å pakke til andre ting! Jeg smiler idet jeg slenger superundertøyet i den store vakre ryggsekken og jeg gleder meg over at jeg skal tilbringe nyttårsaften i det fineste selskap i noe som ikke engang ligner på fancy-pyntet lokale. Hyttetur... Jeg smaker på ordet og det smaker så godt! Selv om det meldes nærmere 30 minusgrader, og selv om jeg i et anfall av akutt sinnsykdom meldte meg frivillig til å lage maten!
Frøken Hurramegrundt spurte meg her en dag; Men hva gjør dere egentlig når dere er sammen? Ehhhm, nei hva gjør vi egentlig? Vi går tur, vi lager mat (eller strengt talt er det vel stort sett Gartneren som lager mat, men jeg er veldig flink til å se på!), vi spiller kort, vi sitter i sofaen og skravler, vi spiller av og til litt biljard, vi inviterer mennesker på besøk og ler av alle mine vakre venners forskjelligheter, det hender vi er på butikker sammen og da ler vi litt av at ingen av oss liker trange kjøpesentre, vi hører ganske mye på radio mens vi krangler litt om tivoli`n skal stå på P4 eller P3, men mest av alt (og det fineste av alt) er at vi pjusker hverandre i søvn mens samtalen dør ut av seg selv. På natten kan jeg våkne og jeg gleder meg over at jeg kan krype helt inn i armkroken hans og merke hvor godt det er at han er hos meg, andre ganger våkner jeg av at han har slått armene helt rundt meg og kosekoser.

Akkurat dette er det jeg skal gjøre på hytta i nyttårshelgen og jeg gleder meg langt inn i magen. Fine mannen som gjør meg så inderlig glad...

Ingen kommentarer: