fredag 2. april 2010

Fredag den andre...

... eller den andre fredagen på 3 dager om du vil.

Jeg er min fars datter og når stikket til en lampe knakk i stikkontakten tenkte jeg at dette fikser jeg! Som tenkt så gjort, inn i sikringskapet, for så å oppdage at kursen til soverommet er kurs 7, som ikke eksisterer... Neivel... Men det skal jo fortsatt fikses og dette er hendelsesforløpet; jeg tok hovedsikringen, fikk bittelitt strøm, hentet verktøykassa (les; skoesken som herlige Zulukongen donerte meg; takker og bukker!), demonterte stikkontakten, tok ut den fastlåste delen, monterte stikkontakten og satte i hovedsikringen igjen, denne gangen uten å få strøm! Hvem trenger vel elektriker når man har praktisk pappa og husket å ha øynene med seg når man var liten?

Nå skal jeg slenge meg på sofaen mens jeg klør meg demonstrativt i skrittet, lukter stygt og anlegger rævsprekk som en vaskeekte vaktmester!

3 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

strålende. og finfint forrige innlegg også!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jenter kan! Spent på hvor lenge du holdt ut den sofaaktiviteten du la opp til. ☺

Tenkerbell sa...

Ikke veldig lenge, og ikke klarte jeg å lukte stygt heller! Isteden gikk jeg på kjøkkenet og lagde blomkålsuppe til Gartneren kom fra jobb.