lørdag 24. april 2010

Jeg, damen med sprett i....

... i hvert fall de dagene hvor verden ligger for mine føtter og alle er glade i meg. I går tok jeg meg selv i å spontandanse på fortauet mens jeg stod og snakket med Sassy Standup; se, det er megleren sin, som bop`er i Storgaten. Jeg dristet meg endatil å logge meg på det eksterne skrivebordet i dag, og selv om det er gått et døgn var det faktisk ikke en eneste bæsjemail, bare flere fine, så dette blir en herlig helg!

Jeg og Sassy arbeider på hver vår side av Storgaten og pleier å møtes i ingemannsland i midten for å dele eder, galle og en god del latter i løpet av dagen. Som en god hovedregel, altså mer enn 80% av gangene vi står der kommer Sikle-fråde-mannen. Jeg traff Sikle-fråde-mannen første gang i 2005 der han bodde i etasjen over en leilighet jeg hadde til salgs, men dette var før han ble Sikle-fråde-mannen. I 2005 var han hyggelige litauske mannen som stod og snakket med meg når jeg hadde tomme visninger, Hyggelige-mannen som fortalte om bildene han malte og som sa at jeg hadde nordlyset i øynene (uten at det føltes guffent). En eller annen plass mellom 2005 og 2009 har det skjedd noe, og han er langt fra Hyggelige-mannen der han fremfører paranoide ideer mens han fråder og sikler som en annen lama. Jeg (som den uhøflige damen jeg er) ser bort når han kommer min vei, mens Sassy nikker (høflig, men avvisende) til ham. Jeg lurer på hva som har hendt i livet hans som har endret hele ham, hans personlighet og fremførelse så til de grader?

Lykken er at mannen ikke kjører, men kun går, så dermed er det slim chances for at jeg treffer ham i dag når jeg skal kle på meg den gule Smart`n og rase til gards på visning!

2 kommentarer:

Klatremus i farta sa...

Mener å huske at "bævern" er ett nattdyr! Så mulig en nattlig kanotur med "gartnern" gir bedre "bæverlykke" :-D

Tenkerbell sa...

Det var det vi fant ut også etter en aldri så liten guuuugel, noe som medførte at jeg sporenstraks ble invitert på måneskinnstur og beversafari :)

Æ glær mæ!