lørdag 8. mai 2010

Prestasjonsangst

Nå er det så lenge siden jeg har vært innom her at jeg har fått prestasjonsangst! Jeg begynner på et innlegg i hodet og så forkaster jeg det resolutt siden jeg ikke syns det holder mål. Men jeg kan jo gi en liten oppdatering slik at ingen går rundt og tror jeg har vandret heden (altså videre til en ny blogg).

Omgangsyken kom og gikk igjen, og som antatt hadde den omtrent samme effekt som suppekuren. Jeg skal ikke iverksette suppekuren igjen med det første da jeg er blitt livredd stangselleri, all den tid det smaker stygt når du spiser den men verre når den returnerer!

Det rocker på jobb, og jeg er omgitt av en herlig blanding av fine kunder, dumme kunder, koselige kunder, slemme kunder, en veldig pen kunde, et par illeluktende kunder, ny senil mann samt hele 3 godt voksne damer med ring i navlen. Det slår meg i denne sammenhengen at damer på 40+ ikke skal gå på visning og vise frem magen sin, visningen er for huset, ikke for deg. Hvis du vil vise frem magen din på du gå et annet sted, og ikke minst få deg et annet publikum!

Gartneren er fortsatt finfin, kanskje til og med enda litt finere enn før. Her en kveld, da jeg var våken og han antagelig sov, tok jeg meg selv i å krype inntil ham og si at jeg er glad for at han er kjæresten min. Men siden han ikke våknet kan du fortsatt reise på butikken din og faktisk finne blomster til salgs. Ja, jeg vet, jeg er veldig omtenksom!

Fredagskvelden tilbragte vi i elva hvor vi kanoerte opp og ned og opp og ned og opp og ned, veldig lenge, for ikveld måtte vel beveren komme ut å spise litt. Men nei da, det eneste vi oppnådde var å bli veldig kalde på fingrene, og jeg ble tissatrengt. Men så, idet vi hadde dratt kanoen opp og var på vei til bilen, hvem er det som ligger borti kulpen og spiser bark for harde livet; jo Bæveren!!! Hurra!!! Og må jeg få si at dette i aller høyeste grad var verdt padlingen, for bævern er søtsøt, der han svømte rundt og barkespiste. Vi fikk stått og sett på ham (henne?) i et kvarter før han oppdaget meg og slo til med halen, og jeg skvatt så jeg nesten tisset på meg. (Fortsatt veldig veldig veldig tissatrengt!)

I dag skal jeg på sykkeltur med Frøken Hurramegrundt, og ikke en hvilken som helst sykkeltur, for vi skal på Tom Waits løp og feire at vi i løpet av denne uken fyller 72 år! Man skal ikke skue en gammel hund på hårene, men jeg tror likevel jeg må gå å gre meg litt og kanskje ta på litt sminke...? Ja, vi går for sminke i dag, det er jo tross alt en festdag!

1 kommentar:

Sexy Sadie sa...

Når man skal feire sine 72 år, så må den røde lebestiften på.

Gratulerer med overstått.