onsdag 23. juni 2010

Jeg evner...

… å ha en hel ferie i en dag. I går stod jeg opp med fuglene og dusjet mens Gartneren snek til seg et par minutter ekstra på øyet. Vel gjennom dusjen iførte jeg meg sivilklær, selv om det var en helt ordinær tirsdag, og med kaffekoppen i hånden la vi ut på eventyr, et blomstrete et som sådan. Gartnere er trivelige, blomstene var fine, foredraget var et ekstremt kort sammendrag av boken Forbrukeratferd av Hans Mathias Tjømøe (og det gledet meg å se at en god del av teoriene sitter i hodet selv om det er 4 år siden jeg slet meg gjennom denne) og solen skinte på nesen. På hjemveien så jeg et skilt merket Bokbyen og Gartneren foretok en kontrollert og meget kvalifisert avkjøring til nettopp selveste Bokbyen. For uinnvidde kan jeg informere om at Bokbyen er Tvedestrand, som kan skilte med koselig bryggeområde, god lunsj og flere antikvariater enn Tigerstaden. Midt i koselig spasertur finner jeg bryllupsgave til det uortodokse byllupet (og brudeparet) som vi skal i (til i) august og jeg smiler hele veien hjem og videre gjennom koselig sol-lesing på terrassen.


I dag våknet jeg uthvilt, våken, oppkvikket og 100% klar for en flott dag på jobb etter ferien min, og nå skal jeg smile meg gjennom ettermiddagen.

Ingen kommentarer: