tirsdag 13. juli 2010

Pssst, skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Jeg tar meg to dager fri denne uken og reiser på Slottsfjellfestivalen, og så stemmer vi alle i:
Nå har je vaska gølve og je har børi øl.....

Joda, nå nærmer det seg virkelig, og jeg kan love deg at både jeg og telefonen min gleder oss til 4 stille dager. Skjønt stille blir det vel ikke akkurat, men det blir i alle fall tyst på telefonen, noe som for øvrig er på høy tid siden jeg er begynt å skule bort på den så snart den forsøker seg på en ring. Kalenderen er overkommelig i morgen og hvis jeg får medvind på veien fra Drammen kan det til og med hende jeg kan gå litt tidligere fra jobb.
Jeg har for øvrig hatt godt med medvind i dag og har rukket å hente festivalbånd, kjøpe støvler (jajaja, de er fra barneavdelingen og jeg har skumle bittesmå føtter!) samt handle absolutt alt som skal til for festivalfrokost. I år har jeg festivalfrokost mens jeg i fjor hadde festivalcamp. Å være vert for ikke mindre enn 9, noen ganger opp i 12, mennesker er koselig som bare fydan det, men jeg må jo innrømme at det var litt av en blåmandag (søndag) når jeg våknet og innså at alle hadde evakuert og at jeg var den heldige eier av en ekstremt møkkete leilighet, bare skitne sengeklær, våte håndklær, 17 poser tomgods samt en vel utført matkrig. Nevnte jeg at det var fullstendig fritt for mat, selvsagt hvis man ser bort fra den halve omeletten som lå bak bokhyllen og som jeg ikke fant før etter 14 dager? 

Festivalfrokost er nok adskillig hyggeligere, tenker jeg, mens jeg stabler inn egg, bacon, mais, bønner, grovt brød, appelsinjuice og øl inn i kjøleskapet. Breakfast for champions, synger jeg for meg selv, mens jeg noterer bak øret at jeg må huske å drikke appelsinjuice før jeg legger meg sånn at c-vitaminene kan jage bakfylla til Bloksberg.

Festivalværet ser noe skummelt ut, med brakregn på torsdag, duskregn på fredag og strålende sol på lørdag. Men det skremmer ikke meg, for jeg har supre festivalstøvlene, kul gjennomsiktig regnfrakk og en yderst kledelig sydvest! Videre kan jeg skilte med den kuleste festivalsekken på denne siden av polarsirkelen; I give you....(trommevirvel)......... PORR-SEKKEN! Så nå er jeg så godt som i mål, klappet og klar, ordnet og redo, så nå kan ferien bare komme.

Jamen så kom da....

Nei, greeeeeit, vent til i morgen da, det går fint det også!

Ingen kommentarer: