mandag 9. august 2010

Det fantastiske bryllupet, del 1

Bryllupet var så innholdsrikt og så morsomt at det føles som jeg har vært der i 14 dager og ikke bare 4. Det skjedde så mye, og jeg lo så mye, at dette blir en føljetong. Som del 1 kan jeg fortelle at det fantastiske vertskap hadde 120 gjester. De klarte å holde styr på 120 gjesters ankomst fra alle deler av Norge, og verden, og fikk hentet de på fastlandet og fraktet dem til øya i båt. Forsøkt å koordinere 5 gjester inn på samme tidspunkt til festligheter hos deg? Ja, da kan du sikkert tenke deg hvor vanskelig det er å koordinere 120 stykker i båt til en øy til alle døgnets tider.

Jeg og Gartneren startet vår lille tur med avreise Oslo, landing i Tromsø, for så å bli plukket opp av brudens vakre søster for å overnatte hos henne. Vel våken den neste dagen (etter mange lattermilde timer i natten) ble vi hepset inn i bilen til gal engelsk venninne (ref; bruden) og ble budt den skumleste kjøreturen jeg noensinne har vært med på. Engelskmenn (og damer) burde ikke få lov til å kjøre bil i land hvor man kjører på høyre side! Sett bort fra dette var gal engelsk venninne (fortsatt ref; bruden) en kjempemorsom dame med mer pepp og smil enn jeg har sett på lenge. (Vi har bare ett klart bilde av henne, siden hun var i bevegelse hele tiden, og det er fra da hun stod fastklemt i kakekø og kom seg ingensteder...)

Etter skummel biltur var det på tide med koselig båttur og det gleder meg å si at jeg ikke kastet opp, da dette er båten jeg jevnlig kastet opp i gjennom min oppvekst, altså brudens fars seilbåt. Se hvor glad jeg er der jeg sitter nesten oppi fiskekassen og venter på å treffe bruden (som jeg ikke har sett på 3 år før dette) igjen.

1 kommentar:

Trine sa...

Jeg er veldig spent på hvor dette bryllupet stod... :) Gleder meg til del 2.