tirsdag 10. august 2010

Det fantastiske bryllupet, del 2

Vi leser kart, folkens
Rød humpete strek: gal engelsk venninne kjører med livet som innsats for å få oss fra Tromsø til Tromvik.
Grønn koselig strek: båttur fra fastlandet til festøya Ljøsøya.
Mørkerød luftig strek: småkald tur til vielsesøya Gåsvær.
Rosa vakker strek: brudeferden i Tromsfjorden hvor vi kjørte kortesje med båtene (inneholdende 120 mennesker) fra vielsesøya til festøya.

Som en parentes kan jeg legge til at bruden har klart det hun alltid har klart før også; hun har restituert meg på rekordtid, for nå er jeg så opplagt at det er skremmende og tar både lørdags- og søndags-jobbing på strak arm. Det står klinkende klart for meg at neste gang jeg begynner å bli sliten skal jeg sporenstraks bestille en rask Norwegian-svipp til det vakre Bardu og le meg gjennom et par dager sammen med bruden. Hun kunne solgt selskapet sitt på blå resept for arbeidsnarkomane raringer og tjent en formue! Hmmm... Mulig jeg kan ta patent på henne og leie henne ut...? Noterer det bak øret og tenker å foreslå det for henne neste gang vi snakkes.

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastiske reiseskildringer. Kart er flott. ☺