søndag 12. september 2010

48 timer på strak arm...

... for det er ikke noe problem når de siste 48 timene er fordelt på følgende vis; 4 timer jobb, 4 timer febersosing og 40 timer søvn. Problemet byr seg imidlertid når man etter 40 timer søvn våkner klokken 06.37 og lurer på hva man skal fordrive tiden med. Jeg kunne jo ringt min far, men i anstendighetens navn får jeg vel vente til fanden får sko på beina. Jeg kunne også logget på det eksterne skrivebordet og fått unna litt jobb, men siden jeg har lagt inn fraværsmail og delegert en uke med arbeid på mine kollegaer blir det bare kål hvis jeg nå skal begynne å gjøre noe. Ja du la merke til det du også? Joda, jeg skal faktisk ha en uke ferie! En hel uke!!! Ikke bare intervalferie, så nå begynner det å ligne noe. Endatil skal jeg på en vaskeekte kjæresteferie med Gartneren. Jeg har ikke pleid å dra på kjæresteferier, jeg har feriert nordpå eller sammen med min far eller bare alene på en eller annen strand. Men nå skal jeg altså bli som de andre barna i Hakkebakkeskogen og dra på en kjæresteferie!

Kjæresteferie... Litt skummelt egentlig... Hva hvis vi ikke har noe å snakke om? Hva hvis vi ikke vil bruke ferien på de samme tingene? Jeg har gjennom en 4-ukersperiode nå terrorert Gartneren med Fugledansen, så til de grader at han har gått med på at hvis jeg finner en grisefest på øya kan vi dra på den. Jooohoooo!
Videre skal, vil og må jeg klare å oppdrive en vannscooter, slik at jeg får adrenalin-lekt bittelitt. På de 3 siste sydenlandsturene har det ikke vært en vannscooter å oppdrive og jeg er nå såpass desperat at jeg antagelig kommer til å sette bilmotor på en av pedalbåtene hvis jeg ikke finner en vannscooter. Men dette er jo bare de tingene jeg vil gjøre, og jeg vet faktisk ikke hva Gartneren vil gjøre... Han også har vel et par punkter han satser på å oppnå gjennom ferien. Jeg får spørre ham, det var en god ide!

Jeg har selvsagt ikke begynt å pakke. Åhhhh, den svartens pakkingen! Jeg har imidlertid vasket absolutt alle klærne og dermed bør det være en smal sak å kaste de i kofferten til den er full. Tror jeg... Som vanlig...

Det er skrekkelig utrivelig varmt i stua (ja, jeg vet at jeg skal til sydenland og at det kommer til å være skrekkelig varmt der også, men der ser ikke naboen rart på meg for at jeg har på meg bikini i stua...) og det må det være en stund til, for jeg holder på å lokke Djårtsjh ut av hulen sin hvor han har bodd siden jeg passet den hyperaktive setter i en uke for 14 dager siden. Djårtsjh var, og antagelig er, veldig redd hyperaktiv setter, selv om hyperaktiv setter aldri var rolig lenge nok til å legge merke til Djårtsjh. Fordelen med å passe hyperaktiv setter er at man går ned i vekt uansett hva man spiser, for mine vanlige dager innebærer ikke 3 timer med jogge/trekke/gå-turer. Mellom en uke med hektisk aktivitet med hyperaktiv setter og nå en uke med feber er jeg på matchvekt og akter å gå Grete Roede i næringen med kuren min.

Ja, da var klokken blitt 08.29 og jeg syns fortsatt det er litt tidlig å begynne å ringe folk. Det er tross alt søndag vet jeg, og det er ikke sikkert alle er like våken som meg. Siden jeg ikke har noe fornuftig å si skal jeg isteden benke meg ned på sofaen med 2.boken til Jens Lapidus; ahhhh... Lykke i søndagen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) God bedring-fort og hils Djårtsjh fra meg. Ikke nøl med å sette bilmotor/gressklippermotor på hva som helst som kan flyte, -det er deg vel unnt med en vannscootertrip!

Bergljot sa...

God tur til Syden;-) Og så må jeg jo få si at innlegget ditt tyder på at du er i god bedring og ikke så rent lite energisk. Lykke til med vannscooteren. Finner du ikke en sånn en så får du leie deg en landscooter. Ganske spooky det også, i Syden.