fredag 22. oktober 2010

Maratonbein og kaoshodet

Når jeg starter dagen med kaos er det vanskelig å roe ned når kaos er ferdig, men takke meg til kaos fremfor trygdeføttene. Jeg måtte innom det forferdelige kjøpesenteret i dag og hadde med meg handlelappen i lomma samt espressoen i kroppen. Espresso-kropper fungerer særs dårlig sammen med mennesker med (noe jeg antar er) valium i kroppen og når jeg på apoteket (som 5.butikk hvor dette skjedde) havnet bak en dame som bare stod, verken i kø eller noe annet, og kikket rundt seg var det rett før det snapset. Jeg har ikke tålmodighet til slikt!!! Men altså, det forferdelige kjøpesenteret hvor jeg hadde handleliste, og når jeg endelig kom meg ut derfra etter et døgn (eller en halvtime, det kommer an på om du legger det etter følelsen eller klokka) hadde jeg følgende i posen:
- hodelykt (og en bitteliten håndlykt, siden den fulgte meg i pakken)
- brød (ikke det gode gulrotbrødet, men et svart musli-brød; spennende!)
- såpe (på høy tid, for hvor lenge er det sunt for kroppen å vaskes med shampo?)
- rosenkål (mmmmm....)
- barberblader (også veldig på høy tid, all den tid smørkniven kunne gjort en bedre jobb enn det bladet jeg hadde på fra før)
- sirisser (siden Djårtsjh kikket sultent og anklagende på meg på morgenen)
- pc-veske (siden bittelille pc ikke har en sånn og det må den ha når den skal være med på fjellet)
- batterier (til hodelykten selvsagt, men når jeg kom hjem så jeg at jeg hadde 3 pakker liggende fra før, pokker)
Se det er supershopperen sin, det!

Nå derimot er jeg fortsatt stresset, men har ingenting å gjøre, så da sitter bare jeg og Knut Faldbakken her og venter på Gartneren som skal komme å frakte oss til fjells. Fjols til fjells? Ja, antagelig :)

Ingen kommentarer: