søndag 10. april 2011

Jeg er prisgitt og utfordret...

... av koselige Rødhette og med denne prisen følger det et par spørsmål som jeg skal besvare. Men først vil jeg legge til at jeg trives her i Blogglandia hvor man blir sett av mennesker man faktisk ikke kjenner, og anerkjent for ordene man skriver for seg selv. Dette er antagelig den reneste formen for Maslow (eller var det Maslov? Tydeligvis en stund siden jeg har åpnet psyk-bøkene...) og jeg skal bo her til evig tid. And now, the questions:

Hvorfor startet du å blogge?
Jeg er en notorisk skravlebøtte, så til de grader at jeg snakker også i søvne. Jeg innså til slutt at alle disse ordene kom til å drive mine kjente og kjære til vanvidd hvis jeg ikke fant et forum hvor jeg kunne fordele de litt bedre, og dermed var første blogg født. Jeg har hatt 5 (eller er det 6?) blogger som har fødtes for så å dø noe senere når livet tok en ny retning. Det er bare en av disse som fortsatt lever, sett bort fra Tenkerbell, men jeg får meg ikke helt til å kverke den. For mange koselige ord og viktige begivenheter, tror jeg.

Hvilke blogger følger du?
Jeg følger alle som du kan se til venstre her og jeg fryder meg over mangfoldet deres. Jeg har litterære blogger, hverdagsblogger, moro-blogger og triste blogger. Jeg følger alle blogger jeg finner som gir meg noe i det første innlegget jeg ramler over og etter nærmere 7 år i Blogglandia har jeg en flott samling med godfolk!

Hva er ditt favoritt sminkemerke?
Hæhæhæhæææ :) Jeg kan ikke navnet på noen andre sminkemerker enn Id (minerals) som jeg kjøpte til kick-off `et jeg var på i januar 2008. I følge damen på butikken skulle boksene (som kostet det hvite i øyet) vare i 6 måneder. Jeg trumfer henne og har fortsatt masse igjen nå 3 år senere. Man kan vel lese ut fra dette at jeg sjeldent sminker meg.

Hva er ditt favoritt klesmerke?
Jeg har vel fortalt dette til det kjedsommelige, men jeg kan virkelig ikke fordra shopping. Jeg har ikke noe favorittmerke, jeg har klær. Klær som er kjøpt på enten B-young (og den eneste grunnen til at jeg kan navnet på denne butikken er at en kamerat datet en som jobbet der som vi kalte for B-young (hun var altså en del år yngre enn ham)) eller på butikken ved siden av polet. Favoritt klesmerke, du liksom...

Hva er din favorittparfyme?
Jeg bruker ikke parfyme. Jeg syns generelt at alt for mange bruker alt for mye og akter ikke å bidra til ytterligere luftforurensing ved å iføre også meg i dette. Gartnerens parfyme lukter for øvrig godt og jeg kan anbefale Roma for menn.

Hva er din favorittfilm?
Du, det var veldig vanskelig, men jeg kan nevne at den filmen som har gjort absolutt sterkest inntrykk på meg er filmen The stoning of Soraya. Fytte rakkern for en grusom film! Anbefales og frarådes i samme setning.

Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
Jeg har lyst til å reise i Norge. Og jeg vil ha Gartneren med meg. For å vise ham hele Norge og da i særdeleshet alle stedene jeg har tilknytning til. For han har Vestfold, men jeg har Finnmark, Møre, Nordland og alt i mellom gjennom bilferiene. Det begynner å bli på tide å gi ham Norge i sin helhet, tror jeg.

Fem ting du alltid har i vesken din?
5 ting? Jeg har nok rundt 32 ting jeg alltid har i vesken min og etter at Gartneren holdt vesken gjennom hele fredagens konsert erklærte han at den veier rundt 10 kilo og at jeg antagelig kan rømme landet med bare den som rekvisitt. Men som en liten oppramsing kan jeg nevne: plaster, gnagsårplaster, ymse lipglosser og faktisk en sånn øyeblyant, kaffe og kaffekopp fra Bodum, en flaske med gammelt vann (det er alltid gammelt vann, for når det er nytt vann på den har jeg jo, som kamelen, fyllt opp pukkelen direkte fra kranen samtidig som jeg fylte vannflasken), mobilkabel, 13 penner (men jeg finner likevel ingen når jeg trenger det), en notisbok, lommeboken min (som er så stor at jeg kunne slått ihjel en hest med den), ymse spenner brukt til å tøyle krølleluggen når det regner, et par-tre euro, pepperspray, etc... (og sigaretter og snus!)

Det var de spørsmålene som utfordringen inneholdt, og så til sist skal jeg utfordre en rekke andre bloggere. Rødhette syns dette var vanskelig, for alle hun kjente hadde allerede blitt utfordret. Jeg ser at jeg står med en fot i Rødhettes bloggby og en stor annen fot i noen andres bloggby og har derfor en rekke bloggere jeg kan sende denne videre til:
Sexy Sadie utfordres fordi jeg tror hun har en rekke sminkemerker hun kan anbefale til andre all den tid hun faktisk er opptatt (og flink) til dette med sminke.
Frøken Figenskøu utfordres bare fordi jeg ler så jeg griner hver gang hun har fått en tagging siden hun er så lite regelbevisst at hun kategorisk endrer både forutsetninger og oppgave. Æ glæde mæ!
Kaffedamen vil jeg skal skrive ut dette, fordi jeg lurer på hvem og hvordan hun er. En av de nyeste god-bloggene mine :)
SuperMarina håper jeg tar utfordringen, og jeg gleder meg til å se en kvinnelig nerds svar på spørsmålene.
Webtussa er litt som Frøken Figenskøu og jeg er spent på resultatet :)
Til sist ønsker jeg meg Buffeline siden hun nesten er borte fra Blogglandia og antagelig er opptatt med jobb og sånt tøys ;)

Takk til alle fine blogg-vennene mine som lager koselig selskap til morgenkaffen :)

1 kommentar:

Fire kaffe sa...

Mission accomplished.