tirsdag 19. juli 2011

På vei gjennom dag 3

Ja, jeg er altså på dag 3 i røykeslutt og det går faktisk bedre enn forventet. Ja, kroppen later som at den er syk for å få meg til å ta en røyk og jeg har lyst på røyk sånn ca hvert 5 sekund, men jeg klarer å la det være. Og hvis jeg bare klarer å la det være i 14 dager skal det i følge internetten, lommelegen og Gartneren blir bedre. 14 dager er ikke så lenge, ikke i det hele tatt. Det er 14 dager til ferie, og da kan jeg jo telle ned til hyggelig samtidig.

Jeg er ikke over meg sur heller, men sover såpass dårlig at jeg antar jeg kan bli det i løpet av ganske så kort tid. Jeg har heller ikke tydd til verken snus, plaster, tyggis eller annet, for jeg innbiller meg at jeg en eller annen gang må slutte med det også og da er det runde to med slutt istedenfor å bare ta alt i smæling. Jeg er imidlertid ikke fremmed for å hoppe på noe av ovenstående dersom jeg ser at jeg er i ferd med å sprekke.

Jeg takker for heiing og heier selv på Juni som er i ferd med å jobbe ned mot siste sigarett! Det kommer til å gå kjempefint!

4 kommentarer:

Bente sa...

På slutta.no får du fine statistikker. Og bejublende kommentarer. Jeg følte jeg fikk mye motivasjon derfra..Keep up the good work!

Tenkerbell sa...

Har registrert meg der, og det ser finfint ut det. Kan imidlertid legge til at i dag er jeg visst litt sur likevel... Dumma! (Meg altså...)

Anonym sa...

Du har viljestyrke nok til å slutte å puste om det så var ... men det anbefaler jeg ikke. Overhodet ikke. Det er usunt. Som jeg kommenterte til Bente i tidligere innlegg her, må man ikke slutte med røykeplaster som du her antyder, altså runde to som man feks må med snus. Røykeplaster er for å ta toppen av noian, og trappe ned over tre uker. (3x3 uker med 3 ulike styrkegrader.) For å si det slik, du blir ikke avhenging av å begynne med røykeplaster, selv om du trapper opp.. haha! Jeg sluttet en gang for hundre år siden på bare viljen. Det gikk det også. For meg funket det å stikke hodet ut av vinduet og trekke frisk luft i 2 min, og minne meg selv på at det verste suget varer bare 4-5 min max. Når det røyner, så tenk: Jeg greier 5 minutter! Det verste er vel festing og øl... den er tøff i begynnelsen. Kanskje greit å unngå slike snublesteiner de første ukene.

Tenkerbell sa...

Ja, det er nok greit, og allerede planlagt, da det ligger an til jobb og fisketur til helgen. Og når man fisker kan man ikke røyke, for da får man ikke fisk, nemlig! Jeg tror nok plaster hadde vært tingen hvis jeg hadde visst at det bare ble verre og ikke som jeg hadde trodd; bedre. Men i morgen, på dag 4, da har jeg troen på at det blir bedre! Og tro kan løfte fjell vet jeg, så da kan det vel ta bort litt røyksug også :)