onsdag 20. juli 2011

Dag 3 gjennomført med bravur

Skjønt bravur og bravur, nå skryter jeg på meg litt, for jeg mumset nesten en hel pose peanøtter med skall. Jeg innbiller meg at de er litt mindre tjukkende enn de med salt på, men jeg kan likevel garantere at dette ikke var noe kroppen egentlig trengte. Min største frykt med hele røykeslutt-prosjektet er at jeg skal bli feit, så denne posen var virkelig en strek i regningen når jeg har vært så flink ellers. Jeg tenker meg om 8 ganger før jeg spiser noe og bruker faktisk mer tid og energi på å ikke spise enn jeg bruker på å ikke røyke. Jeg tenker fortsatt på røyk ofte, men det er mulig det nå er nede i hvert 8. sekund istedenfor hvert 4.sekund og det er jo fremskritt. Dessuten sov jeg i natt og kroppen er litt mindre syk enn den har vært. Jeg ser fremover og det ser lyst ut! Hurra for meg!

Ps: jeg tar meg selv i å vurdere medlemskap på et treningssenter, og hvis det går noen flere peanøtter nå blir jeg bare å gjøre det. Men er redd jeg ender opp som en tvangsnevrotiker av hele prosjektet; ikke røyke, ikke spise, fankern har spist, må trene, har lyst på røyk, spiser, må trene, osv. Helgoland!

7 kommentarer:

Bente sa...

Fra proffenes hold (har en kompis som er lege) fortelles det at forbrenningen går litt ned når vi slutter..den justeres etterhvert tilbake til vanlig..Jeg har lagt på meg men ser egentlig helt fin ut..og er helt utrolig mye sunnere. - stå på og husk at det ikke så lurt å røyke på fest!

Kamelryttersken sa...

Tror ikke det er lurt å røyke i det hele tatt, men det er nå meg, som ikke har røkt

Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om at Tiger'n vet ALT om Ergoterapeuter

Tenkerbell sa...

Jasså, en skarping innom ;)

Takk, Bente, du er en smilende støtte :)

Kamelryttersken sa...

Tror det har sammenheng med at jeg ikke har skjønt det, som med Harleys, de har jeg heller ikke skjønt, så sjansen for at yours truly ikke er den skarpeste kniven i skuffen er stor.

Samme med at man skal ikke legge store egg i andres reir og leke denstore moralisten. Har all forståelse for at det å legge av seg en vane som røyking er utfordrende og opptar den som vil slutte. Så all heder og ære til deg , selv om det ble litt bakvendt fra min side.

Tenkerbell sa...

Jo, heder og ære og alt det der. Jeg forstår at det blir kjedelig å lese om, men så er det engang slik at bloggen er min og jeg griner der hvis jeg vil, så får man heller bare holde rumpen borte til det slutter å handle om antall dager i overskriften. Når det er sagt er dag 5 ikke så gæren, og jeg gleder meg storveies til fancy espressokannen som skal handles i morgen som gave til flinkemeg :) Nemlig!

Anonym sa...

Du er flink! Det er lenge siden jeg sluttet å røyke (2004, takk Dagfinn) og det var for meg den sosiale biten som var vanskeligst. Det hender fortsatt at jeg henger med røykerne (som - let's face it - alltid blir en gjeng på fest). Men lungene takker meg, hver dag. Yours will too ;)

Kamelryttersken sa...

Den kanna har du ærlig og redelig fortjent :)