mandag 22. juni 2009

Supe(r)megleren rider igjen

Etter en lang dag på jobb, med mange lange og fabelaktige telefonsamtaler, koser jeg meg nå med en pils mens Katie Mehlua holder meg med selskap. Jeg kan vanskelig tenke meg bedre selskap enn damen med silkestemmen når rare leietakeres stemmer fortsatt ljomer i øret og det suser i venstre frontal-lapp. Dagens høydepunkt var for øvrig den koselige damen jeg var på befaring hos i ikke mindre enn 2,5 timer, som insisterte på å vise meg hvordan avtrekksviften på kjøkkenet fungerte 2 ganger. Damen er for øvrig herlig, men jeg kan vanskelig se for meg at man kan finne en avtrekksvifte jeg ikke klarer å håndtere etter 5 år som megler, med en gjennomsnittlig husmengde på 5 i uka. Vent litt mens jeg kravler frem kalkulatoren på telefonen ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................................
Jepp, det utgjør vel ca. 1250 eiendommer etter fradrag for eksamensperioder og mine noe knappe ferier. Jeg slår herved meg selv til baronesse av avtrekksvifter og venter på å få baronesse-tittelen tilsendt i posten fra selveste kongen.
Amen, skål og god natt!

Ingen kommentarer: