torsdag 10. september 2009

En ting er å legge planer, noe ganske annet er å vite hvor man har lagt dem.

Jeg hadde ikke planlagt å møte en mann, langt mindre planlagt å møte en mann som engasjerer meg så mye. Jeg skulle bare en liten tur på en koselig minifestival, drikke øl med gode venner og suse bort en helg i latteren. William Shakespeare (min evige kilde til visdom og kloke ord ved siden av min far) sa: Lukker vi porten etter én frier, banker en annen på døren. Det er vel langt fra snakk om en frier, men dere skjønner kanskje greia likevel. Det er visst slik at når man ikke leter, da dukker de opp. De kjekke, morsomme, fine og hyggelige mennene som lager kiling i magen og roser i kinnene.
Jeg ser frem til helgen, for Gartneren har planer og jeg kan dermed legge inn en hel helg med jobb uten å på noen måte ha noe annet som frister mer. Min impulskontroll har aldri vært av de beste, men nå; mens latteren sitter løst, er den verre enn noen gang. Jeg ser for meg en lang-lang-lang fredag på kontoret, etterfulgt av koselig lørdagsfrokost med meg selv, før jeg igangsetter prosjekt lørdagsjobb. Søndagen skal tilbringes i marsjstøvler med Frøken Veske. Jeg trenger forresten et nytt navn på Frøken Veske, for hun kan da ikke gå rundt med et kallenavn som ble laget i den tiden vi fortsatt hadde et noe anstrengt forhold til hverandre. Jeg behøver en tegneserie-figur eller en eventyrkarakter som kjennetegnes av nitid planlegging og store smil. (Hjelp meg gjerne i kommentarfeltet.)
Vår nyfundne interesse for marsjering har vokst frem av en sommer med for mye fest og moro; vi er lei av å våkne med tåke i hodet og vi er lei av at det eneste morsomme man kan gjøre med venner er en real fest. Så dermed snører vi våre sko og akter å legge kyststiene i vakre Vestfold for våre føtter mens vi venter på at vinteren bringer oss skøyter, ski og akebakker!
Men tilbake til temaet; nå har jeg altså lagt planer, og ikke bare det, jeg vet også hvor jeg har lagt dem! Så denne helgen skal du se blir akkurat som tiltenkt. Selvsagt med mindre det blir noen forandringer, for impulskontrollen er jo som sagt noe redusert...

Ingen kommentarer: