lørdag 17. oktober 2009

Selvoppholdelsesklubben for det dysfunksjonelle hode

Så snart jeg begynner å merke at de blir borte for meg, reellt eller ikke, begynner selvoppholdelsen å jobbe med å skyve de bort. Den igangsetter jobben med å fokusere på de mindre bra ting og det den begraver effektivt de gode ting. Selvoppholdelsen gjør en så god jobb at jeg gjerne ikke merker det, her jeg er opptatt med å savne mennesket. På sin reise gjennom ferien er ikke Gartneren spesielt tilstedeværende, noe jeg ikke kan klandre ham, for jeg hadde nok også levd i nuet dersom jeg hadde besøkt Amerika. Jeg tviler på at jeg hadde sendt små statusrapporter, og kanskje små smil, gjennom eteren bare for å sørge for at den andre ikke ble nevrotisk. Ikke aner vel Gartneren heller at jeg er nevrotisk, siden jeg gjør mitt ytterste for å fremstå som et ordinært dame-menneske uten alt for store rariteter når jeg er rundt ham. Men ståa er nå en gang sånn at mens jeg gjør mitt ytterste for å ikke foreta meg noe som helst disse få dagene, gjør selvoppholdelsen det den kan for at jeg ikke skal bli såret. Mottoet synes å være stikk før noen stikker, skjær før andre rekker det, bli kald før den andre fryser og ikke minst bli borte før han rekker å dra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Noen gange tenker jeg at denne bloggen skulle hete Gartnerløkka.. eller drivhuset... og for all del; lykken over kjærligheten skal du dyrke... men bygg deg selv like mye, du fortjener å ikke bli nevrotisk, eller føle behovet for å stikke før andre gjør det... Når andre sannsynligvis ikke engang har tenkt tanken på å stikke... Vanskelig å bygge en god relasjon over tid, uten å bygge seg selv sterk og stødig først.. Bygg livet ditt utenom gartneren og erfar styrken som blir din sammen med gartneren... Nattlig råd om enn litt ukonvensjnelt, fra noen som tror på deg og synes du er en dyktig skribent!

Tenkerbell sa...

Nei, jeg fortjener ikke å bli nevrotisk, men selvgjort er velgjort og alt det derre der... Jeg finner vel ut av kaoset også denne gangen...
Takk :)

Anonym sa...

Det gjør du helt sikkert! :)