søndag 18. april 2010

Jeg sitter...

... i solsiden på den gigantiske terrassen til Gartneren med mac´en på fanget mens jeg hører ryddelyder inne. Jeg er på besøk og derfor trenger ikke jeg å delta i ryddingen, noe Gartneren sikkert er glad for, for så langt har mitt bidrag bestått i at jeg løper etter han og kiler mens han forsøker å dra av sengeklærne. Jeg har også bidratt ved å si ordet kopulering så mange ganger at det er blitt både ekkelt og litt rart.

Men temaet, i solsøndagen, var altså rydding. Jeg har i flere uker nå vurdert om jeg kanskje skal ta en liten opprydning i lenkelisten min, all den tid veldig mange av bloggene er lagt ned, avsluttet, ferdiglest, etc. Men det er med en viss vemod jeg konstateterer at Ida ikke lenger er i Amerika, (beklager, nå ler jeg så jeg griner for Gartneren kom akkurat ut med et syngende slips, fabelaktig!) og at det derfor heller ikke vil komme flere oppdateringer derfra. Linken er beholdt i et fånyttes håp om at hun plutselig setter seg på et fly istedenfor å løpe rundt å være seriøs tannlegestudent. Mihoe fikk seg et liv og samtidig med dette sluttet hun å oppdatere oss på det. Jeg beholder linken siden det hender, alt for sjeldent, at hun kaster ut et innlegg som en almisse til meg i morgenkaffen. Flopsy, som jeg fulgte i mange år, har latt blogging være blogging, og overlater skrivingen til sin mann Hjorten. Det hender jeg kikker innom hans blogg, bare for å se hva som skjer, men det er liksom ikke helt det samme. Herren bak Lykken er har flyttet, og selv om jeg liker den nye bloggen savner jeg den gamle. Han laget en såpass solid sortie at han slettet det som var der, og linken beholdes derfor bare av ren og skjær melankoli. Det er videre en del andre som gjør andre ting mesteparten av tiden, men hvor det hender det tikker inn en oppdatering, så de får bli.

Som en apopr (dumme mac-tastatur) aprops apropos (nesten så man tror jeg er full, men det er jeg altså ikke) kan jeg nevne at de 4 nederste linkene i listen er fullt oppgående blogger, det er bare blogspot som ikke får med seg at det publiseres ting. Jeg orienterer meg ved hjelp av andres lenkelister og det er det kanskje en del andre som gjør også? Dersom du har en time i søndagen du ikke vet hva du skal bruke til foreslår jeg at du stikker innom SaikoMarita som jeg fant ved hjelp av en eller annens lenkeliste. Fantastisk morsom nordnorsk blogg, som av og til, akkurat som Frøken Figenschou, legger ut innlegg på dialekt og gjør meg glad langt inn i ryggmargen.

Nå skal jeg fortsette å plage Gartneren, så vi får heller snakkes en annen dag.

1 kommentar:

frk. Figenschou sa...

jeg blir så glad når du liker bloggen min!