torsdag 13. mai 2010

Fest - festligheter - festivitas - FESTIVAL

Jeg, Zulukongen, Sassy Standup, Moromannen og den anonyme Herren arrangerer neste helg den fabelaktige Myrafestivalen! Før noen nå tror at dette er en begivenhet på størrelse med Øyafestivalen skal jeg fortelle, forklare, informere og glede meg litt i hjertet. Dette er en vennersvennersvennersvenners fest arrangert langt inn i grønneste Vestfold på ærværdige Stutmyra. I fjor traff jeg som kjent Gartneren der, med følgende hendelsesforløp; Heia du (smiler som en tulling), Hei (smiler pent og sjenert), Vil du ha en whiskey, Ja, (synge litt mer) Vil du ha en whiskey, Ja, (synge litt mer) Vil du ha en whiskey, Ja (småsnakke litt, mens jeg fnisende forsøker å flørte) (synge litt mer) Vil du ha en whiskey, Ja (småsnakke litt mens noen andre synger litt mer) Vil du være med inn, Ja (end of story, because I never kiss and tell).

Men tilbake til Myrafestivalen før jeg mimrer meg helt tilbake i latteren; årets festival inneholder ikke mindre enn 3 band som skal underholde den ganske skare med vennersvenner. Vi markedsfører Myrafestivalen som Norges billigste og desidert hyggeligste festival, men det beste med hele arrangementet er at alt overskudd går til barneavdelingen på Sykehuset i Vestfold, og overskudd skal det vel bli all den tid samtlige band opptrer gratis, alt utstyr (gjerder, lys, lyd, strøm, toaletter, etc) er donert av meget velvillige og fine firmaer og jeg er ansvarlig, sammen med henholdsvis Sassy Standup og den anonyme Herren, for å kreve inn penger i bytte for pene festivalpass.

Jeg skrev at det beste med hele arrangementet var at overskuddet går til barneavdelingen, og det er det jo, men sånn rent egoistisk er det beste med arrangementet for meg at jeg får lekt sammen med gode venner, ledd en masse i forberedelsene, kost meg med musikk og øl, ligge i telt i hagen, og så videre. Jeg gleder meg vilt og uhemmet til uken, når vi for alvor igangsetter, for ikke å snakke om at jeg ser frem til at startskuddet går om en uke. Bare en liten kort uke til latteren bobler i magen, solen skinner fra skyfri himmel, teltet kastes opp og kuene rauter. Det skal sies at dette opprinnelig startet som Vårsleppet for 3 år siden. Vårsleppet var fint, men Myrafestivalen er mye bedre!

Hvis du vil lese mer om hele arrangementet kan du stikke innom den offisielle Myrafestivalen 2010, og hvis du og venner og vennersvenner vil ta en tur å besøke oss blir jeg veldig glad. Jeg kan friste med sol, show, smil og sofistikerte mennesker. (Vel, det siste må du muligens lete litt etter, men hvis du kommer kan jeg kanskje reklamere med det...?)

Ingen kommentarer: