fredag 14. januar 2011

Jeg konstaterer i løpet av uken som har gått…

… at når jeg (og sleden) tippet i løypa og sang oss inn i et tre, pådro jeg meg en skikkelig pensjonist-hofte. Det er ingen synlige ytre skader på legemsdelen, men desto mer knirk inni den. Trapper er uffent, men jeg klarer (i ren og skjær trass) å gå på høye hæler. (Noe man bør gjøre når man er dvergehøy og forsøker å gjøre et normalt inntrykk på folk i jobbsammenheng.)

… at serien Snøballkrigen som går på NRK hver tirsdag klokken 21.30 har blitt et adskillig større fenomen enn jeg ville trodd mulig. Jeg legger også merke til at jeg deles mellom å være stolt av å høre til øya i ishavet og å være litt flau av akkurat det samme. Mine kollegaer, kunder og venner synes imidlertid å mene at det er et meget autentisk og koselig bilde av Nord-Norge. Uansett kan det ikke bli annet enn bedre av serien og jeg håper et par flere søringer tar med seg feriepengene sine i 2011 og legger igjen i minst ett av nord-fylkene.

… at beina mine fortsatt er størrelse 36, selv om jeg presterte å kjøpe sko i størrelse 38 her om dagen og følte meg helt normal. Når jeg tok de på dagen etter var de alt for store og nå har jeg 2 såler i dem, for å unngå at tærne seiler i frisjø nedi der.

… at jeg i et anfall av uendelig takknemlighet over usedvanlig god middag i går kveld sa til Gartneren at hvis jeg var ham ville jeg lagt inn litt ”overtid” i morgen slik at han slipper å være med å vaske leilighet og isteden kan komme hjem til den rene herlighet. Ja, akkurat så snill har jeg visst blitt!

… at jeg faktisk har det bra! Jeg fikk melding fra en long lost venn i går som spurte om jeg hadde det bra. Det er lenge siden noen har spurt meg om det på den måten og enda lengre siden jeg faktisk har tenkt meg om før jeg svarer, men svaret er altså; Jo, jeg har det veldig bra; jobber som megler (til tross for at finanskrisen dro som en farsott gjennom bransjen), er sammen med en hyggelig gartner (han er endatil søring) bor i sentrum og trives veldig godt med å ha gangavstand til både pub og svømmehall ;) Life is goooood! (Eller gøtt, jaaaaa...)

… at helgen blir uten jobb (bare 4 dager etter ferie; jeg er i ferd med å råtne på rot, tror jeg), mens min herlige venninne Vims kommer ruskende fra hovedstaden for å stå på skøyter, drikke Jack, le av mennesker samt le av oss selv. Det blir en vakker helg!

Ingen kommentarer: