lørdag 16. april 2011

I huskjæresteheimen...

... abonnerer vi på den fabelaktige avisen Dagsavisen på torsdager, fredager og lørdager. Den kommer ramlende ned i postkassen og jeg kan bruke noen ledige timer i helgen på å lese meg litt smartere. Imidlertid vil jeg ta til orde for sisteside-intervjuet deres hvor de alltid spør vedkommende om hvilken person de ville stått fast i heisen med. 9 av 10 (i henhold til min begrensede empiriske statistikk) svarer kona mi. Det er jo ren og skjær ljug, banna bein, for jeg antar at intervjuobjektene bor sammen med denne kona og at de slik sett står fast i heisen med henne hver eneste kveld. Det er et dustesvar (på et dustespørsmål), og jeg skulle ønske at jeg bare en eneste gang fikk et ærlig svar her. De kunne svart historielæreren fra videregående, slik at jeg kunne gitt ham inn for manglende kunnskaper nå når jeg er blitt så gammel at jeg forstår at det var det som var problemet. De kunne svart MacGyver, slik at de faktisk hadde en reell sjanse til å faktisk komme ut av denne heisen. De kunne svart Vinnie, slik at de faktisk hadde underholdning mens de satt der. Men for herrens skyld; svar hva som helst, bare ikke kona mi, for det er så gjennomført kjedelig og utpreget smiskende at ethvert nogenlunde oppegående menneske forstår at dette er et forsøk på å få seg litt nookie!

Ingen kommentarer: