fredag 2. juli 2010

Lykkelig?

Lina skriver så fint akkurat her om ting som gjør henne glad og dette innlegget inspirerte meg såpass at jeg gikk i gang med prosjekt gla-måned. Ladet med mobilkamera, godt vær og vakre venner presenterer jeg juni; den smilende måned:

Når solen titter ned på Vestfold og mai (med litt sur vind, men likevel ikke så sur som jeg er vant til fra øya i ishavet) har forlatt oss, kan man sitte på fortauskanten og sole tærne når man er den eneste som dukker opp på visning, selv det er veldig mange som har sagt de skal komme og som lovte at de skulle si fra dersom de ble forhindret, og ja, jeg vet, dette var et dårlig gla-punkt, for man hører den sure undertonen til den bitre megleren som ikke får vært med på moro for hun må kaste bort tiden på tom visning, men tenk hvor sur jeg var i februar, når jeg hadde tomme visning , så da ble dette et meget godt gla-punkt likevel nemlig!
En eller annen gang i løpet av juni laget jeg middag til Gartneren, ikke kan jeg huske hva jeg kokte, men middagen i seg selv var uansett ikke viktig. Det som derimot var viktig, og verdig en spot i lykke-bloggen for juni, var at Gartneren tok av oksen som bodde på rødvinsflasken, satte på den en sombrero (eller et blomsterblad fra Impatiens som bor på kjøkkenet, om du vil) og jogget kjøkkenbordet rundt mens jeg lo magemusklene såre.

Vafler gjør meg alltid glad og denne måneden begynte Sassy Standup i ny jobb. Miraklet med denne jobben er følgende: de har vafler hver fredag! Hver eneste fredag!!! Så derfor har også jeg vafler hver fredag! Hver eneste fredag!!! Jeg kan nesten ikke tenke meg noe bedre! Dessuten blir jeg glad av at Sassy trives bedre i ny-jobben enn i gammel-jobben.

Selv om jeg skrøt uhemmet her oppe av at jeg hadde laget middag til Gartneren er det vel neppe noen stor hemmelighet at det stort sett er han som kokkelerer. Det jeg derimot ikke er så veldig flink til er å sette ord på hvor fantastisk jeg syns det er at han gjør det. Det er helt ubeskrivelig koselig å komme hjem til ferdig middag mens noen smiler og synger til deg. Ohhhh lykke! (Han er anonymisert litt av eget ønske og litt for at jeg er redd for at noen skal stjele dette fantastiske mannebeinet som både får meg til å le og som lager mat til meg.)

Jeg gikk på eiendomsmegler-skolen sammen med 300 mennesker av varierende kvalitet, men midt inni disse 300 menneskene fant jeg 5 stykker som var over middels morsomme. Meg og disse 5 flotte eiendomsmeglerinner forsøker å samles med jevne mellomrom, slik at vi kan le av kundene, sjefene og oss selv. Denne måneden koste BMF (Brustne Meglerhåps Forening) seg på Slottsfjellet før vi dro på båttur sammen i båten til Frøken Hurramegrundts utvalgte mann. En utrolig gla dag!

Etter å ha hatt arbeidsdagen fra helvette i går var det litt av en terapautisk øvelse å skrive seg gjennom juni-lykken. Jeg tror jammen meg jeg er fredagsgla langt inne i magen nå og med det overlater jeg til andre inspirerte å lade kameraet, fange lykken og dele den med oss andre. Hvis du føler deg tagget er du antagelig det :)

Ingen kommentarer: