mandag 1. juni 2009

Morgenstund har gull i munn

Dedikert A-menneske som jeg er sitter jeg i dress og koser meg med kaffe, før jeg skal ut og hente de siste 8 poengene i denne månedens megler-konkurranse. Seieren er allerede sikret med en ledelse på drøyt 29 poeng, men ikke desto mindre løper jeg for å hente inn et par til. Jeg smiler og tenker på morsom date samt koselig formiddag dagen etter.

Det er vel kanskje 4 år siden jeg så ham for første gang, og siden møtt ham fra tid til annen ved forskjellige festlige lag og konserter. Han minner om Johnny Depp i Fear and Loathing in Las Vegas, og jeg var betatt. Han holder til i ytre krets av min bekjentskapskrets og dermed også min eks`krets. Forrige helgs festival inkluderte opptreden fra bandet og mens jeg stod der med et glass vin i ene hånden og et glass whiskey i den andre kom jeg på den strålende ideen at jeg ville hilse på (les; se ham naken). Som tenkt så gjort, og i ekte 6-klasse stil sendte jeg en venninne bort for å sjekke om han var klar over at jeg var blitt singel for en tid siden. Hun catchet ikke helt opplegget, forståelig nok etter 10 timer med øl i solen, og gikk isteden rett på: "Ser du hu der? Hu har du sjans på, gå for henne!" Han ble, naturlig nok, bare skremt av denne invitasjonen og jeg regnet med at løpet var kjørt for et eventuelt morsomt opplegg. Noe det imidlertid ikke var, for uten at jeg helt forstod hvordan stod vi plutselig og snakket, for så, like plutselig, være fnisende på vei inn i huset.

Nå er jo jeg vanligvis ikke noe særlig på smalltalk med mine one-night`ere. Jeg pleier vanligvis å sørge for at de ikke er der i morgenstunden, eller jeg løper min vei så snart jeg våkner. Denne morgenen var imidlertid annerledes, da han faktisk viste seg å være morsom og jeg koste meg og lo, uten det minste lyst til å ta skoene på nakken å forsvinne. Etter et par dager tøffer jeg meg opp og sender en melding, og jaggu fikk jeg svar, noe som førte til denne helgens morsomheter. Jeg er fascinert av lugn, koselig og hysterisk morsom!

Ingen kommentarer: