mandag 6. juli 2009

Helg-helg-helg!

Fine helgen med flotte menneskene! Regnet og normaltemperaturen har gjort sitt på Solkysten og jeg sover igjen som en stein. Jeg tror hodet har stått litt på pause de siste ukene i varmen, for dersom det er slik at hodet sorterer inntrykk når man drømmer, så har arkivaren jobbet overtid i natt. Det har boblet over med pussige drømmer og jeg har tatt meg selv i å våkne med vekselvis smil om munnen og skrekken sittende i kroppen. Uansett hvilken av dem det var, var det veldig koselig å snu seg rundt å pjuse litt på fine mennesket som lå i venstre sengehalvdel.
Han har en merkelig presis innebygget klokke og jeg våkner av at han våkner stort sett nøyaktig 0658, altså rett før telefonen ljomer at man er ferdighvilt. Han er presis, den absolutt første mannen jeg noensinne har møtt som faktisk dukker opp tidsnok, eller gjerne litt før. En herrrlig egenskap, som klokkenazisten vet å sette pris på. Det er mange andre egenskaper jeg setter pris på. Han er morsom, rolig, smilende, kosende, fin, kjekk og veldig trivelig selskap. Jeg er betatt av Gartneren og jeg ler av meg selv som fniser i sivet.

Ingen kommentarer: