fredag 10. juli 2009

It's Friday, I'm in love

Jeg hadde en fredagslignende torsdagskveld og kan nå kose meg med tanken på at også i dag er fredag! Jeg ser frem til en herlig planløs helg, akkurat slik jeg foretrekker dem. Planløse helger betyr at det er magen som bestemmer hva man foretar seg, og stemningen setter standarden for kvaliteten på underholdningen.
Skjønt kvalitet og kvalitet, det er vel hevet over enhver tvil at den siste uken har vært en smule travel og jeg ser jo (idet jeg myser litt rundt i leiligheten) at her må det vaskes og at jeg er over på nødklær både på jobb og på privaten. Fredagsvask er imidlertid en av mine mer hyggelige sysler og jeg ser frem til å komme fra jobb og komme i gang. Det er luksus å skru opp musikken, vaske som en helt, for så å dusje og sette seg til med en bok. Bokpausen føles mer fortjent når det er ryddig rundt meg og jeg koser meg med at den dårlige samvittigheten ble skylt ut med vaskevannet.

Ingen kommentarer: