torsdag 30. juli 2009

Man ærgrer seg gratis i verden, og det er i grunden skidt...

... for hvis det kostede penge, man ærgrede sig ei så tit.

Det er det jeg skal lære av gårsdagens eskapader. Jeg skal lære meg å børste av meg irritasjonen når jeg går fra jobb og la mitt hode hvile den lille tiden jeg faktisk har fri! Jeg har en lei uvane med å la slike ting fortsette å plage meg gjennom lengre tid, men nå skal denne uvanen fjernes med roten. Går ikke verset omtrent slik: gi meg styrke til å akseptere det jeg ikke kan gjøre noe med...? Fritt oversatt fra engelsk etter hukommelsen. Hvis jeg ikke husker helt feil er vel dette noe jeg har sett på film omhandlende anonyme alkoholikere... Kanskje... Anyways; det klinger godt i hodet og nå går jeg altså på oppgaven med liv og lyst!

Videre skal jeg reintrodusere boken "Det beste i livet", en kladdebok som jevnt og trutt de siste 10 årene har blitt dratt frem når ting ikke er optimale i livet. Hver kveld skal det skrives ned 3 ting som har gjort meg glad i løpet av dagen, en herlig oppgave i å se at man faktisk har et fint liv tross alt!
Det beste i livet (bloggspecial)
- Jeg er glad for at jeg har gode studiekamerater, som man kan lufte frustrasjon, glede og andre tanker med. Jeg er takknemlig for at jeg faktisk har en liten gjeng med lojale venner som har mange av de samme utfordringene som meg, men samtidig en annen måte å løse de på slik at jeg faktisk kan lære noe.
- Jeg er glad i leiligheten min, og i dag i særdeleshet glad i bakgården som soveromsvinduet grenser til, hvor styrtregnet lager koselig søvndyssende musikk, og lager koselig stemning under dynen.
- Jeg er så glad for at jeg har møtt Gartneren som sørger for å lufte meg når det trengs, som får meg til å le og som gjør at det kiler i magen med hyggelige meldinger og små internspøker.

Ingen kommentarer: