tirsdag 4. august 2009

Rastløs i magen

Jeg er rastløs i magen og det virker som om livet kaller meg videre. Jeg forsøker å se for meg et liv et annet sted enn Vestfold og det er rart. Jeg vet at dersom jeg bare spaserer en liten tur på Slottsfjellet og ser utover fjorden vil jeg igjen tenke at jeg aldri kan flytte herfra, at det er blitt her jeg hører hjemme. Jeg gjør det imidlertid ikke, for kanskje det faktisk er på tide å lufte seg litt...

Jeg har på ingen måte bestemt meg, men tankene har begynt å svirre. Hvis jeg løper vil det i kjølvannet av meg ligge noe som akkurat hadde begynt og det er trist, for jeg vil jo se hvor det ender. Men setter jeg livet på vent ved å bli her? Eller er det akkurat det jeg ikke gjør?

Jeg vil vite hvor veien går, jeg vil vite hva som er riktig å gjøre! Jeg ønsker meg et horoskop, en spåkone eller rett og slett bare en aldri så liten dytt i riktig retning, for nå er jeg rådløs, rastløs og viljeløs...

Ingen kommentarer: