torsdag 15. oktober 2009

Tenkerbell hekler fritid og poteter

Etter en herlig fridag, ja nemlig! Jeg tok meg en fridag i anledning Gartnerens flerukige eksil fra moderlandet og dagen ble tilbragt med tittinger, kunst, middag, kos og masse sol! En virkelig herrrlig fridag! Så nå, mens Gartneren suser over Atlanteren og synger Viva Las Vegas, sitter jeg sitrende på barkrakken min og tenker på at jeg har flere uker hvor jeg uten fristelser kan kaste meg ut i jobben, og det er akkurat det jeg trengte!

Jeg merker jo det at når man ikke akkurat er bortskjemt med avvikling av ferie ( jeg kan se tilbake til en uke, samt er par separate fridager gjennom 2009) blir man veldig flink til å anse selv den minste lille koselige fri som en hel liten ferie. Dagen var så fin, og så variert, at jeg føler meg helt restituert! Verden, og Norge, burde være glad for at det ikke er jeg som er diktator, for da hadde alle levd med 5 fridager til gode gjennom ett år, og niks egenmeldingsdager! Isteden kunne jeg fristet med Tenkerbells kurs: VI BLIR IKKE SYK!!! samt bonus-timen med NYT HVERT BIDIGE SEKUND!!!


Mens jeg innvilger meg en aldri så liten kopp kaffe og et stille sekund her på morningen merker jeg at jeg kommer til å savne Gartneren. Litt sånn god savning med innslag av latter når jeg tenker på de morsomme ting. Fine Gartneren...

2 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Hvor kommer gartneren FRA?

Tenkerbell sa...

Gartneren kommer fra de dype skoger nordmidt (ja, jeg vet, retningssans er for pyser!) i vakre Vestfold. Jeg konstaterer lett at jeg leker med en vaskeekte søring! Tidligere pleide jeg å strø om meg med kommentaren: "Æ skal nu vel aldri lek med en søring, det hadde jo blidd en kulturkollisjon av astronomiske størrelsa!" Denne kommentaren har jeg nå spist i meg og jeg innser at kulturkollisjonen ikke er så stor som tidligere antatt, og at den for det meste bare er fornøyelig:)