søndag 6. desember 2009

Aaaaah... Søndag...

Jeg har dratt på meg pysjen, kokt kaffe, gløttet gjennom Facebook og favorittbloggene mine samt jobbemailen, så nå er det bare å fjase videre i morgenen (okeida, formiddagen) mens jeg koser meg med det faktum at det er søndag. Gartneren har reist avgårde for å synge, og selv om jeg syns søndagene våre sammen er herlige, var det godt med en enslig søndag.
Tidligere i uken klarte jeg den bragd å pynte litt til jul, så nå kan Djårtsjh skryte av hvit julete sand, en julebukk og en nisse. Jeg tror han er redd nissen for han har ikke rørt seg utenfor huset sitt siden den ble installert. Resten av leiligheten glimter til med en gammel kirke (arvet av min bestemor), en lang pen snor med svarte julekuler som henger ut av luftekanalen (donert av Webtussa), 2 gullfargede julekuler og selvsagt røkelsesdingsen. Det er nok jul for meg, damen som hater støvtørking mer enn å saktesnakkende mennesker!
Jeg har også bestilt juleturen, så mens dere andre strever med stri familie, svidd ribbe og annen ståhei skal jeg kose meg med sol, cerveza og strand. Jeg ser frem til at jeg om bare 12 korte dager skal legge inn fraværsmail, ferierende telefonsvarer og pakke bikinien for solskinnsdagene og koste avgårde til en velfortjent ferie. Jeg gjør selvsagt akkurat som jeg pleier og bruker mer tid på å velge ut bøker enn på å tenke på hva som skal i medfølge av klær. Denne gangen er det for øvrig ingen grunn til å bruke for mye tid på dette med klærne, for siden jeg reiser alene er det ingen å pynte seg for og jeg kan dermed gå for en salig blanding av favorittklær. 
I natt drømte jeg at jeg var flyttet tilbake til øya i ishavet, og der kranglet jeg med ordføreren. Veldig! Jeg ble faktisk så sint på ham at jeg bestemte meg for å melde meg inn i et parti for så i neste valg bli valgt til ordfører og få fratatt denne dumme mannen hans verv. Etter at jeg var ferdig å krangle med ordføreren satte jeg meg inn i bilen min (for anledningen var dette en gammel stygg blå Opel) og skulle kjøre min vei. Turen ble kronglete for det var mye snø og jeg hadde glemt å skifte til vinterdekk. Ordføreren syklet og jeg holdt på å kjøre ham ned. Det er betryggende å tenke på at selv om jeg var veldig sint på ham ble jeg glad når jeg ikke kjørte på ham. Jeg lurte for meg selv, mens jeg forsøkte å få kjørt denne feilskodde bilen, på hvor Gartneren var, men kom frem til at han var borte og ble litt lei meg. En rar drøm og i følge Gartneren, som forsøkte å sove ved siden av meg, hadde jeg snakket sint i søvne. Dumme ordføreren!
Nå skal jeg, i den rolige søndags navn, koke meg egg, spise litt mens jeg sjekker ut Sonitus, før jeg lusker meg bort til Sassy Standup som trenger sjåfør etter gårsdagens pinnekjøttlag. Turen går til Ikea, og hvis lykken står meg bi disker de opp med falafel selv om de kjører julemat og lilla julepynt for fulle fanfarer!

4 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Du kommer til å savne juleribbe når du ligger på stranden og blir fin og brun.

Tenkerbell sa...

Mulig, men etter at jeg så ribba på Ikea er jeg i tvil om jeg noensinne vil spise ribbe igjen. Urghhhh....

Tante Grønn sa...

Å, det ser nå utrolig deilig ut med sol og sommer og badebasseng nå i desember! Jeg bytter glatt juleribbe og pinnekjøtt mot en uke eller to i solen. Er det litt plass i kofferten til meg, kanskje? Ved siden av bikinien og et par bøker?

Tenkerbell sa...

Jeg har allerede overvekt av bøkene som skal være med, uten at bikinien er pakket, i tillegg til at jeg oppdaget at Tom Waits må være med meg på juleturen.
Sorry, We`re full:)