fredag 18. desember 2009

Gardermoen del 3

Det ser ut til at reisebrevene fra Tante Tenkerbell vil bli fra Gardermoen en stund til, for vel takset avgårde på rullebanen oppdaget pilotene at de ikke kunne styre flyet. Jeg er glad for at de tok den avgjørelsen at de ikke ville fly slik og at de fikk en bil til å taue flyet tilbake. Bitre-Birgit og hennes tjukke mann, som jeg er så heldig å få sitte ved siden av, er imidlertid ikke glad for det og Bitre-Birgit slenger ut av seg en eder som ikke ligner noe med at Apollo er bare dritten, og jævla selskap, og få tak i et annet fly for helvette, dette er en flyplass, det må da for faen gå an å skaffe nytt fly! Jeg blir rent flau der jeg sitter og forsøker smilende å gi inntrykk til alle mulige andre at jeg ikke har noe som helst med verken Bitre-Birgit eller hennes tjukke mann å gjøre.

Vel fremme ved gaten sovner jeg, for det er godt og varmt der jeg sitter sammenkrøllet med bok på 33C. Jeg våkner av Bitre-Birgit som nå for alt i verden skal ut å røyke og de kan faen ikke nekte henne det for hun skal lage et helvette for Apollo, for pilotene, for flyverten og flyvertinnene, og dermed også (underforstått) for meg. Jeg vurderer et øyeblikk å spørre flyverten om vi bare kan skyte henne, men velger isteden å snu hodet bort for så å sovne igjen.

Jeg våkner igjen, nå er Bitre-Birgit forbanna fordi de faktisk skal slippe henne, og resten av passasjerene, av flyet. Reglen med jævla Apollo, og hun skal faen ikke fly med dette selskapet og til helvette... blablabla... starter igjen og jeg begynner å bli veldig matt. Jeg er vant til å fly rundt på finnmarka hvor man sjelden eller aldri kan regne med å verken komme tidsnok eller komme dit man faktisk skal på første forsøk. Jeg lar meg aldeles ikke affisere av en liten forsinkelse og leter isteden opp en stikkkontakt slik at pc`en kan holde meg med selskap. Det som derimot affiserer meg er Bitre-Birgit, voksne damen på sikkert 50 år, som får fullstendig raptus av en liten forsinkelse. Sånn er det, Birgit, det er ikke alt som kan forutsees! Likevel ber, håper og tror jeg at du får gjennom dine krav om å få pengene tilbake slik at jeg slipper 5 timer i fly med det sure oppsynet ditt når flydelen kommer fra Stockholm i 11-tiden!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Bitre-Birgit! Neida, man kommer alltid ved siden av mongoer på flyet! En gang satt jeg ved siden av en med Downs og vergen hans smilte og sa til meg idet vi taxa ut av Gardermoen; det er bare å dytte litt på han hvis han lener seg over deg og sikler! Ja da så... og på vei hjem fra Brasil så hadde jeg satt meg i setet mitt, og setet på innsiden var ledig, og jeg krysset fingrene hardt for at det ikke skulle komme noen.. men så kommer det en drita fy som spør på sunnmørsk: er du svensk? Nei, svarte jeg, jeg er norsk. Hvor han omtrent spyttet ut; Å, fy faen, det er jo enda verre! Da tenkte jeg at dette ville bli en nydelig 11 timers flytur.... Men han satte seg og dro fleecepleddet sitt over huet og sovnet! Mer merka jeg ikke til han før vi skulle av... Og en tilleggsopplysning: Han ankom Gardermoen i 12 minus i shorts. Flottanes!

God flytur :)

Sassy Standup

Tenkerbell sa...

Takk for det:) Og enn så lenge koser jeg meg på ferie på Gardermoen:) Det er blitt varmere her, og hvis jeg bare tar litt dopapir i vasken før jeg starter kranen kan jeg jo lage meg mitt eget litt svømmebasseng! Jeg tror jammen jeg bare blir her :)

Tenkerbell sa...

Jeg ler forresten av shortsmannen; fylleangst og kald, vakker retur!

Anonym sa...

Haha.. ja han var noe for seg sjæl! Kos deg på Gardermoen du :) dere sitter fortsatt på flyet og venter på flydelen?

Sassy Standup

Tenkerbell sa...

Bitre-Birgit ble så høylydt at hun fikk dratt med seg flere passasjerer og vi ble shippet inn på flyplassen igjen. Jeg ville heller vært på flyet, for der er det pledd og varmt og stille...

Sexy Sadie sa...

Klart å løsrive dere fra flyplassen nå da`?

Anonym sa...

Hehe morsomt innlegg! Av en eller annen merkelig grunn har vi vel alle møtt Bitre-Birgit et eller gjerne flere steder. Du skriver flott og morsomt om noe lett gjennkjennelig for de fleste av oss.

Tante Grønn sa...

Håper du ikke må slite med bitre-Birgit på hotellet også! Hun finner sikkert noe å klage over der også ;)
Nyt sol og varme!

frk. Figenschou sa...

gud jeg hater birgit.