mandag 14. desember 2009

Jaaaadaaaa! (Denne posten må leses med minimum 5 kaffekopper innabords!)

I forrige uke var det så lenge til jeg skulle reise at jeg nesten ikke klarte å forestille meg det. Nå er det plutselig bare 3 dager igjen og jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal rekke alt!!! Hvor ble dagene av??? Stemmer, det var en dag som forsvant med Gildes juleaquavit denne helgen... (Hvordan i kan noe som smaker så godt gjøre så skrekkelig vondt? Dette er et komplott!)

Jeg avlyste effektivt min deltagelse på mandags-quiz`n siden jeg hadde lovt Frøken Hurramegrundt å snekre sammen gavekortene hun skal gi bort i julegave og jeg antok at dette kom til å ta en del tid. Det gjorde det imidlertid ikke, for idet jeg kom fra jobb hadde jeg fyrt av så mye kaffe at det bare tok en og en halv time med jossing i Word. (Litt bannskap var det visst også siden Word hadde bestemt seg for å være så lite samarbeidsvillig som overhodet mulig.) Jeg skratt-ler av min egen kreasjon mens jeg kommenterer alles og ingens statuser på Facebook. Det er så lenge siden jeg har gjort noe morsomt kreativt at fingrene formelig flommer over i sin iver etter å få meg og andre til å le.

Men hva nå da? Jeg er fortsatt hypa på kaffe! Pakke-pakke-pakke roper fornuften fra langt inne i venstre nesebor, men jeg hører ikke etter! Pakking er så kjeeeeeeedelig! Ja, jeg vet, det er mer kjedelig å reise bort i en uke med bare håndvesken, selv om håndvesken min må kunne sies å inneholde det meste av hva man kan få bruk for i verden. Jeg hadde da reist til Lanzarote med følgende bagasje:
  • 2 pakker sigaretter (hvorav den ene er litt tynn...)
  • Lommebok (og hvis jeg hadde vært av typen som liker shopping hadde dette vært nok i seg selv.)
  • 7 og en halv lighter (den halve virker ikke akkurat nå, men jeg innbilder meg at litt varme kanskje fikser den biffen.)
  • En pakke Paracet (hvor det mangler en 4-5 stykker, og jeg holder Gildes jule-aquavit ansvarlig!)
  • En pakke med penicilin for urinveisinfeksjon (siden denne tåpelige bakterie har flyttet inn i kroppen og nekter å forlate åstedet!)
  • En nesten tom tube med L`occitane håndkrem (som er så dyr at jeg sikkert kunne brukt den som både såpe, ansiktskrem og lunsj.)
  • 2 halvfulle flasker med vann (ypperlig, for da trenger jeg ikke å tenke på at jeg trenger Idoform for magen.)
  • Mobillader til bil (så da mangler jeg bare en bil)
  • GPS-lader (hadde kanskje vært greit å hatt GPS`n også, men får man ikke det man vil ha så får man nøye seg med man får.)
  • Rene Hender Antibac (igjen; Idoform trenger jeg i hvert fall ikke.)
  • 1 minnebrikke og 1 is-skrape (litt usikker på hvorvidt det er behov for dette, men jeg sier som Askeladden;  nei, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så fører jeg vel dem og.)
  • En masse sminke som jeg har samlet i den lille lommen på veska i den tro at jeg kommer til å trenge å friske opp sminken (noe jeg sjelden eller aldri gjør, da jeg ikke har noen sminke i ansiktet som trenger å friskes opp.) ((Note to self; se å få ryddet i den lomma eller begynn å smink deg!))
  • 4 fishermanns friend av varierende loete kvalitet samt en trivelig ullete tyggis.
  • 2 hårspenner til å bardunere ned regnværsluggen.
  • Victoria Secrets faaabelaktige lipgloss (som stadig vekk vikarierer for både lunsj og middag.)
  • En pakke Fjordland
  • En pakke med selvkvernet kaffe
Så, there you go, jeg trenger vel aldeles ikke å pakke! Men jeg kommer nok til å gjøre det likevel, for jeg har lagt en plan! Nemlig! Denne gangen skal pakkingen gå som en lek, for jeg skal legge kofferten på gjestesengen og småpakke litt her eneste dag. Hvis jeg klapper nedi et par plagg om dagen skal du se jeg ser ut som folk når jeg jogger rundt stranden. (Hahaha, that`ll be the day!)

Med pakkeplanen lagt er det bare å få systematisert inn resten av kaoset, så derfor legger jeg en plan om å handle de siste julegavene i morgen ettermiddag, middag hos Klatremus på onsdag, treffe Sassy Standup på torsdag og alt dette mens jeg effektivt effektuerer all jobben jeg skal få gjort før jeg reiser. Fankern! Jeg har glemt den herrrlige Gartner! Eeeehm, Apollo...? Hva er oddsen for at vi kan fikse det slik at flyet isteden går på lørdag? Ikke det, nei... Neivel, det får gå på fredag da. Jeg har vel rodd i land verre tidsklemmer enn dette, roper jeg til meg selv mens absolutt ingen hører på!

4 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Du begynner allerede å få reisefeber og jeg er brennsikker på at du kommer til å pakke mer enn det du trenger til reisen.

Men hvorfor fjordlands?

Kruspersille sa...

Hehe, morsom du :)

Tenkerbell sa...

Enhver rockemegler har til enhver tid enten Fjordland, rett-i-koppen eller lipgloss-lunsj i vesken bare slik at kundene slipper at vi spiser hodet av dem i rent og skjært lavt blodsukker!

Sexy Sadie sa...

Det hadde ikke vært så bra for forretningen hvis dere hadde gjort det. ;)